Gå til innhold

Koble til subwoofer

Ranger emnet


Passatgirl

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg en Boss bv9993 cd-spiller som jeg vil koble mine 2 10" på.. men skjønner ikke helt hvordan jeg skal koble til signalkabel..

Det ser sånn ut!?!

 

http://www.sonicelectronix.com/pictures_new.php?id=34882&picture_id=666689

 

den brune står det subwoofer på,men jeg har ikke noe sånn inngang på min GAS forterker..

ledningene til venstre har ingen singnalkabel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ein mengde rca kontakter bakpå spilleren.

På linken din står det jo Audio Out RR på den eine. So da har du iallefall lydutgang framme og bak. (RR = Rear Right)

 

Edit: Står jo dette om spilleren: "3 Sets of 2V preamp outputs (front, rear and mono-subwoofer)"

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, boss spiller og gas forsterker, kan det bli stort dårligere da tro??

Den brune det står sub på, skal til forsterkeren, som forhåpentlig er en MONOforsterker. Forsterkeren har da sikkert to phonoinnganger, så da trenger du et y-ledd inn på forsterkeren ;)

 

PS, kjøpt dette nytt?? Da er angrerett en fin ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAS er da ganske så fungerende i forhold til pris da ;) etter min mening noe av det bedre av billig ting, iallefall i lyd trykk, husker godt GAS expresen fra det forrige århundre :P

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt den gas forsterkeren i 6 år nå.. leverer alltid.. både i cab,sedan og nå skal de kobles i stv.. vi har ikke bedre ører enn en hund så det der med vill dyre forsterkere og subb er oppskrytt etter min mening.. teknikken er å balansere bass, diskant og ikke minst spille bra musikk.. Boss spillern er jeg meget fornøyd med!! Anyway.. man kobler signalkabel på strømledning (rød) også får jeg håpe at det er output til forsterkeren da jeg har vanlige phono ledninger og vil til nød måtte reise ut å kjøpe y kabel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei... Du kobler IKKE strøm på signalkabelen, da går det galt.

Y-ledd koster nesten ingenting http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/8977 (kobles bak på spilleren) men hvis du er skikkelig kjip, og IKKE har bakhøyttalere i bilen, så kan du bruke rear utgangene (orange og svart) som er helt vanlige phonokontakter.

 

Du svarte ikke på om den forsterkeren er mono, men det håper jeg den er iom at du skal koble 2stk suber til den...

Forsterkeren trenger da signal via phonokabelen, pluss fra batteriet (husk sikring ved batteriet), jord (viktig at denne er BRA) og remote fra spilleren.

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skille på strømkabel og signalkabel. Signalkabelen er det du refereret til som phonokabel. Videre så er det pluss, jord og remote. Jeg tipper du mener den siste her når du snakker om en tynn signalkabel. Denne skal fra spillerens remoteutgang, til forsterkerens remoteinngang. Denne ledningen er som regel blå ut fra spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabelen er for lyden. Den kobles til signalutgangen på spiller. Anten subwoofer eller rear.

Remoteledningen for å skru på forsterkeren når spilleren skrus på, skal kobles til remoteutgangen på spilleren. Altså den blå/kvite. Det står antagligt Amp.Rem på denne. Har du ikkje denne kan du koble deg på den blå. Sjekk bruksanvisningen. Det kan hende at den blå sender ut strøm berre når radio er på.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår