Gå til innhold

Abs begynte og lyse inn på verksted?

Ranger emnet


Blondyy

Anbefalte innlegg

Har bilen inn på verksted for og skifte handbrekks wire,bremsebånd og clutch.

Og når jeg ringte i går, fikk jeg høre att abs lampa lyser, og spørsmål om den gjorde det til vanlig.

Men abs lampa har ikke lyst til oss.. Kan dette være noe som har skjedd på verkstede? eller er det sannsynlig att denne feilen

tilfeldig dukker opp når den står der bare:s Isåfall hva kan det være? Hva hadde dere gjort vist dere fikk tlf om at lampa har begynt og lyse ?

Surt og må betale enda mer i verksted regning enn vi allerede må nå :/ men men

Toyota Celica T20, 97mod

Toyota Celica T20, 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, dette gikk ikke som planlagt akkurat. abs lampa begynte og lyse etter att clutchen ble bytta sa han. Men han fikk den ikke til å slukke.

Og hadde ikke rette instrumentet til å lese av feilmeld, så må innom toyota i morgen. ser ut som jeg må dekke dette av egen lomme ja, surt.. Noen som har aning om hva det kan være som har skjedd?

 

Var inn for 2 år siden og byttet sensorene å greier..

Toyota Celica T20, 97mod

Toyota Celica T20, 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, min mening er at dette er bilverkstedet som har skrudd på bilen din - bør ta ansvar å få dette i orden ikke du som kunde i dette tilfellet. Det jeg tror som er problemet er at rattvinkelsensoren er gått ut av stilling - dette gjerne i forbindelse med at de har vridd på hjulene att og fram mens bilen har hengt på bukk under girkasse skiftet. De må demonterebærebroen/motorrammen under bilen på en slik jobb.

 

Når rattvinkelsensoren er gått ut av stilling - nytter det ikke å slette feilkoder - da må denne kalibreres om. Dette må oftes gjøres på merkeverksted. Jeg mener også at de verkstedene som har BOSCH KTS -diagnose utstyr kan gjøre dette. Dersom rattvinkelsensoren er årsaken til ABS-lampen lyser foreslår jeg at du presenterer regningen for verkstedet som har tatt clutch-jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, min mening er at dette er bilverkstedet som har skrudd på bilen din - bør ta ansvar å få dette i orden ikke du som kunde i dette tilfellet. Det jeg tror som er problemet er at rattvinkelsensoren er gått ut av stilling - dette gjerne i forbindelse med at de har vridd på hjulene att og fram mens bilen har hengt på bukk under girkasse skiftet. De må demonterebærebroen/motorrammen under bilen på en slik jobb.

 

Når rattvinkelsensoren er gått ut av stilling - nytter det ikke å slette feilkoder - da må denne kalibreres om. Dette må oftes gjøres på merkeverksted. Jeg mener også at de verkstedene som har BOSCH KTS -diagnose utstyr kan gjøre dette. Dersom rattvinkelsensoren er årsaken til ABS-lampen lyser foreslår jeg at du presenterer regningen for verkstedet som har tatt clutch-jobben.

Her tror jeg du tar feil. Tviler på at denne bilen har ESP, biler med ESP har sjelden bremsebånd, og uten ESP, ingen rattvinkelsensor

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett rattvinkelsensor eller ikke så har nok verkstedet gjort en feil. Man leverer ikke en bil inn på verksted for å få den ut med en feil som ikke var der da bilen ble levert

 

Nei, tenkte det samme. Kom jo igrunnen ut med noe som var værre enn det som den ble sent inn for å fikse, irriterende!:)

Toyota Celica T20, 97mod

Toyota Celica T20, 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår