Gå til innhold

Led lys på hiacen

Ranger emnet


hiaceman2

Anbefalte innlegg

Skal til å koble opp ledd kjørelys i grillen (biltema sine). Har kobla opp releet, Rød (30) til Batteri, Svart (85) til jord, Grønn til bryter og blå til lysa. Skal kun ha en bryter på lysa, men trenger jeg da i tillegg styrestyrøm fra feks parklys for å få releet til å skru seg på?

På brytern er det tre ledninger. den grønne fra releet, en til jord og en til.. Hvor skal den siste ledninga? Den skal vel hente strøm en plass? kobla den rett på nærlyset for å få styrestrøn, men da smalt det og sikringen gikk.

 

Hvordan skal bryteren kobles opp?

[ATTACH]29383[/ATTACH][ATTACH]29384[/ATTACH][ATTACH]29385[/ATTACH][ATTACH]29386[/ATTACH][ATTACH]29387[/ATTACH]

gode bilder i grunn...

98' Toyota Hiace 2.4 Lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Relet og Ledningene kan du bare fjerne :-)

De lysa kobles direkte på park. Da de Utrolig lite strøm.

Hver diode tar 1w. Begge lyktene er 10w tilsammen.

Den ledningen med sikring kobles direkte til park. Evt gjennom en bryter.

Men det er ikke nødvendig, pga disse er det lov å bruke samtidig med hovedlys.

Og den andre jord ledningen på jord. Den siste ledningen tror jeg er grå og skal ikke kobles til. :-)

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde når jeg sto å fikla med bryteren.. jordinga sto jeg og holt innat en skrue, så den gikk pga jeg skalv litt på handa og rørte på alt av ledninger, mens lyset sto på..

Du veir ikke i farta oæ det er 10 amp og hva forkortelsen for park er? ("forklaringa" på sikringsboks-dekselet)

98' Toyota Hiace 2.4 Lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår