Gå til innhold

Dodge ram b350 starter ikke

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har en Dodge ram van b350 1990 modell 5,2 liter bensin som plutselig ikke starta i det hele tatt. Det er strøm på batteriet, starteren går som normalt, men den tenner ikke i det heletatt. Har funnet ut at det et tenningsproblemer, men vet ikke nøyaktig hva som er galt.

 

Satte et måleapparat på coilen, og fant ut at strømmen skrudde seg av ved coilen en 2-3 sekunder etter at tenninga var skrudd på. Er dette normalt? Hører tydelig et rele som slår over med det samme strømmen og gnisten forsvinner ved coilen. Releet ligger frammi motorrommet.

 

Var også borti at det var strøm på coilen helt til jeg vridde starteren, da kom strømmen helt bort. Med en gang jeg stoppa starteren igjen, kom strømmen tilbake på coilen. Hvor kan feilen ligge?

 

Kan det ha noe med alaramen, slik at det er en startsperre eller lignende, som gjør at den ikke starter?

 

Fikk høre av noen at det sannsynligvis var tenningslåsen som var gåen. Den ble skifta i forrige uke, men fortsatt ingen forskjell.

Kan forresten nevne det at det hender den starter en skjelden gang, og da mener jeg meget SKJELDENT.

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ledingene om det er dårlig kontakt en plass. Er ikke sikker på den årsmodellen men di eldre hadde elektonisktenning og sensor neddi fordellern. En annen ting var at det på noen var en enkel og andre en dobbel motstand før coilen, test om den er i orden. Tror det var sånn at det gikk to ledninger med strøm på til motstander og coil slik at når startern gikk så fikk coilen høyere spenning. Men hør gjerne med noen som har mere greie på Dodge. På en jeg hadde var det en annen motor satt i med dobbelstift og ikke elektronikk, den fuska slik og feilen på den var rust på muttrene på coilen og råttne lednniger. Men så flaks er vel ikke sikkeret du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men ettersom at spenninga forsvinner helt med det samme startern begynner å går, kan det da være den elektriske dingsen som styrer spenninga på coilen som er gåen? Å hvor iforhold til coilen ligger denne dingsen?

 

Har vært to personer som har sett på bilen nå, uten å ha kommet lengre. Haster egentlig, ettersom det er bare to uker til russetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å er det russebil. Da får dere takke dere selv for å kjøpt dere problemer. Begynne med å skaffe elskjemma til bilen og volt/omh meter og begynn å feilsøk og rette opp andre russereperasjoner. Prøv om tenningslåsen leverer strøm til tenning på både trinn 2 og 3. hvis ja følg ledningene på skjema og se til at coilen får strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår