Gå til innhold

Kurrant strømkabel til en vettug pris

Ranger emnet


mondeo4x4

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man får tak i grei strømkabel til vettug pris?

Biltema hadde før 2 awg kabel, men dette har de kutta ut...

 

Driver og pusler med litt bilstereo i et par prosjekter, og trenger en GOD del meter med passe tykk kabel.

ene bilen får 2x US amps XT4000D som skal drive hver sin sub.

blir ikke snakk om allverden med amp. men i unnabakke og medvind kanskje et par hundre amp når den 3'e forsterkeren er på plass.

Skal også trekke litt i familieraceren som er en passat.. så trenger vel en 20 meter eller så.

 

ser ikke vitsen eller fornuft i å bruke 3-4000 på strømkabler i prosjekt, der jeg bare skal bytte ut veistøy med anen støy ;)

 

(vet ikke helt hvor feit kabel jeg trenger på disse forsterkerene heller)

disse forsterkerene skal drive hver sin Cerwin Vega sub.

 

kan kanskje dra en slik bak, og dele ut til forsterkerene?

Endret av mondeo4x4

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.

 

men så er det den evige diskusjonen om watt.

forserkerene er oppgitt til 4000 skrytewatt og 1500 rms 1ohm.

total 120 amp sikring pr forsterker =1440 watt så går sikringa.

nå er ikke jeg spesielt hardcore bilstereo guru, men jeg vet ikke om noen forsterkere som yter 100% heller.

mulig jeg.er langt på avveie når det.gjelder dette. men jeg får ikke regnestykket til å gå opp.

vegaene er jo relativt lettdrevede og ikke spiller jeg på full guffe heller. satser på at dynamo og batteri kan levere cowboylayla og sputnikk i passe doser uten at noe brenner seg ;)

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår