prippsen Skrevet April 12, 2012 Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 skiftet nylig over til sommerdekk da oppdaget jeg at noen av boltene er helt løse! er dette mulig å fikse med gjengetappe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2012 Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 Er gjengene i navet ødelagt så bør du kjøpe nye nav. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 12, 2012 Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 (endret) skiftet nylig over til sommerdekk da oppdaget jeg at noen av boltene er helt løse! er dette mulig å fikse med gjengetappe? Jeg gjør regning med at boltene bare hadde løsnet slik at de blir stramme om du trekker dem til? Hvis ikke er enten gjengene på boltene eller i navet defekte. Gjengetape brukes på rør for å få en tett overgang,gjengetape frarådes å bruke på hjulbolter. Bolter kan løsne under kjøring,derfor er det viktig å sjekke dette av og til. Endret April 12, 2012 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinbo11 Skrevet April 12, 2012 Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 du burde ikkje ha på gjengetappe ! gjengetappen er for å tette ikkje for å feste !! om dem er laus å du har husket å etterstramme så burde du skifte t nytt nav ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet April 12, 2012 Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 Gjengetappe som i skjæreverktøy for å "fornye" gjengene tror jeg han mener. Hvis gjengene dine er så dårlige at du ikke klarer å skru til boltene med riktig moment er det bare å kjøpe nye nav. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prippsen Skrevet April 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 Gjengetappe som i skjæreverktøy for å "fornye" gjengene tror jeg han mener. Hvis gjengene dine er så dårlige at du ikke klarer å skru til boltene med riktig moment er det bare å kjøpe nye nav. Ja var det jeg mente ;) men problemet er ikke at de løsner etter tid.. Men at de ikke blir stramm i det hele tat, kan skru i evigheter uten at de strammes :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Da er gjengene ødelagt... Enten på boltene eller i navet !! IKKE kjør med det!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg