-torg- Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Heisann, sliter med ett irriterende problem. Passaten min blir ikke varm. Den starter fint og går som bare det, men jeg kommer bare opp i 70-80 grader. Om jeg kjører konstant oppoverbakke, blir den 90 grader. Kjører jeg nedoverbakker etterpå, detter den rett ned på 70 grader igjen. I vinter har dette vært utrolig irriterende. brrrrrrr Nå som tempraturen begynner og stige utendørs, er det fortsatt ett problem. På de varmeste dagene her på Østlandet, (rundt 18+) så nådde jeg 90 grader. Mens når tempraturen er 7-8+ grader slik den er nå blir ikke bilen varm. Bilen er en VW Passat 1.9tdi 2001mdl. Den er tysk importert. Har en kompis med tyskimportert passat 97'mdl, den har ingen problemer med å bli varm. Gode tips til hva det kan være hadde vært supert ! Siter Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Skifte termostaten først. Det kan sitte en termostat som åpner på en lavere temperatur siden det er import Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-torg- Skrevet April 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Tenkte kanskje det kunne være noe termostat tull. Er det vanskelig og bytte den eller ? Siter Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Eller at termostaten er gåen og står i åpen stilling hele tiden. Ikke stenger for å varme opp kjøleveska på bilen. Har samme problem med golfen min. Blir aldri helt varm, men blir varmere da det er varmere ute. Og den blir 90'C om den står på tomgang. Jeg skal bytte termostaten imorgen. Og ikke kjøp termostat på bil xtra. Om du har samme motor som satt i min 1.9TDI (gamle bilen) så er det en litt spesiell termostat. Best å kjøpe den på Møller. Koster mer, men da slipper du å bytte den flere ganger som jeg måtte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Er ikke helt sikker på hvor termostaten på bilen din sitter, regner med det er noen andre på passat delen her som vet det Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-torg- Skrevet April 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Eller at termostaten er gåen og står i åpen stilling hele tiden. Ikke stenger for å varme opp kjøleveska på bilen. Har samme problem med golfen min. Blir aldri helt varm, men blir varmere da det er varmere ute. Og den blir 90'C om den står på tomgang. Jeg skal bytte termostaten imorgen. Og ikke kjøp termostat på bil xtra. Om du har samme motor som satt i min 1.9TDI (gamle bilen) så er det en litt spesiell termostat. Best å kjøpe den på Møller. Koster mer, men da slipper du å bytte den flere ganger som jeg måtte. Høres ut som problemet mitt dette. Bare att min må stå på tomgang veeldig lenge før den blir 90'C. Men kunne ikke du sendt meg en pm etter du har bytta da, med pris og hvordan resultatet ble:) evt poste det her Siter Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Nr. 6. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 En meget bra DIY for Audi A4 1.8T. Er i "grove trekk" likt på din. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 sikker på at det ikke er aircondition vifta som slår inn ?og kjøler ned bilen ? For det skjer med min, slår jeg klimaet på så kommer vifta på og kjøler ned bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-torg- Skrevet April 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 En meget bra DIY for Audi A4 1.8T. Er i "grove trekk" likt på din. Sticky guide. Om det er nogenlunde likt på min, så virka det jo greit og gjøre selv. Tror du forresten att det er termostaten som tuller med bilen min ? Siter Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Typisk symptom på defekt termostat er at motor aldri oppnår normal temperatur annet enn ved køkjøring. Og ja, er noenlunde likt på den motor. Guiden er sticky, har samlet mange slike i en tråd --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/275970-samletrad-div-guider-og-diy-audi.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Byttet min termostat idag, og nå oppfører temperaturen seg normalt. Står dønn på 90 grader hele tiden. Selv om jeg ligger i 90 eller står i kø. Og for første gang på lenge har jeg måtte skru ned temperaturen i bilen fordi det ble så varmt :) DIGG! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-torg- Skrevet April 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2012 Hørtes voldsomt flott ut!:) Tror nok det blir det på meg også Siter Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg