Gå til innhold

Spørsmål ang. bilstereo!

Ranger emnet


Primera89

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ikke all verdens peiling på bilstereo, men har planer om å anskaffe et greit anlegg til Opel Astra Stasjonvogna mi :)

 

Har kikket litt på denne pakken fra Bilradiospesialisten:

 

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4103&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

 

 

Noen som har noen erfaringer med denne pakken?

Og hvor mye watt vil jeg ha til overs etter de 2 medfølgende høytalerne og bass'en er montert?

Tenker da også på å evnt. kjøpe inn 2 høytalere til for å ha bak i bilen.

 

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Siden du vurderer nye høytalere senere. Så regner jeg med at de som følger med pakka skal være forran? Så er det plass til 6x9 høytalere forran i bilen din?

 

Du vil få høy lyd i bilen din med de JBL. Brukte noen JBL i gamle bilen, men finnes mange andre bedre sett for deg å kjøpe. Som gir bedre og finere lyd.

 

Hva har du idag, og hvor mye skal du bruke på anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

 

I bilen sitter orginal anlegget.

Opel Astra F Club 95 mod.

 

Jeg var nok litt for rask når jeg var inne og kikka på Bilradiospesialisten.

 

Har nettopp vært ute i bilen, fjernet dekslet på den ene høytaleren i døra forann og målte høytaleren til 15cm i diameter.

Dybden fikk jeg ikke målt, men høytalerne så releativt flate ut, går enden på høytalerne inn i selve døra, altså bak dørtrekket, eller er de bare ganske så flate??

 

I bakluka kommer jeg ikke til høytalerne uten å måtte demontere dekslet på innsiden, men målte høytalerdekslet til 14-15cm i diameter.

Der fikk jeg heller ikke målt dybden.

 

Får evnt. ta av dørtrekk og bakluke deksel og ta ut høytalerne da og se.

 

Stiller ikke så altfor store krav til anlegget, tenkte på et lavbudsjett på maks. 5000,-

 

Kanskje litt vanskelig å svare på, men evnt. noen som har hatt en slik bil selv og vet hva som passer?

Dette har ihvertfall jeg liten peiling på.

 

 

Siden du vurderer nye høytalere senere. Så regner jeg med at de som følger med pakka skal være forran? Så er det plass til 6x9 høytalere forran i bilen din?

 

Du vil få høy lyd i bilen din med de JBL. Brukte noen JBL i gamle bilen, men finnes mange andre bedre sett for deg å kjøpe. Som gir bedre og finere lyd.

 

Hva har du idag, og hvor mye skal du bruke på anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

271230-03-Opel_adapter.jpg

 

Høytaler adapter til bilen din. Så får du plass til 6.5" høytaler i dørene. Elutstyr selger både høytalere, forsterkere og adapteret. Er også fri frakt i påsken :) Så om du er rask så sparer du litt i frakt om du bestiller idag :) Bare å legge til adapter ringen, også finne noen høytalere til den pris klassen du ønsker + forsterker. Da er mye gjort :)

 

Har du diskant øverst i døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

271230-03-Opel_adapter.jpg

 

Høytaler adapter til bilen din. Så får du plass til 6.5" høytaler i dørene. Elutstyr selger både høytalere, forsterkere og adapteret. Er også fri frakt i påsken :) Så om du er rask så sparer du litt i frakt om du bestiller idag :) Bare å legge til adapter ringen, også finne noen høytalere til den pris klassen du ønsker + forsterker. Da er mye gjort :)

 

Har du diskant øverst i døra?

 

 

Ahh, praktisk :)

 

Ja jeg har også diskant øverst i døra, men de tror jeg ikke jeg gidder å gjøre noe med i første omgang.

Men som sagt så har jeg ikke all verdens peiling på temaet, så jeg er ikke 100% sikker på hvordan jeg finner ut hvilke høyttalere og sub som passer til hvilke forsterkere, noen gode forklaringer og tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår