Gå til innhold

problem ved salg av bil - misfornøyd kjøper

Ranger emnet


ADybvad

Anbefalte innlegg

hei, jeg har ett problem med bilen jeg solgte nylig, vet ikke om dette er riktig plass å poste, men jeg skriver dette her og nå.

saken er att jeg solgte en bil for 60000,- (lå ut på nett til 70000,-) kjøperen hadd med seg en annen person som kunne om bil som også såg over bilen og mente den var i bra stand, samme gjorde kjøper. jeg opplyste om eventuelle feil/magler som jeg viste om, og kjøper sa at det bare var småplokk og enkelt å fikse. i kontrakten ble det krysset av for "selges som den er" eller noe lignende (standard NAF kjøpskontrakt) bilen har aldri stått inne i garasje eller lignende, har bestandig stårr ute i min eie, har hatt den i fire år nå. jeg solgt bilen på en søndag, torsdags morgen ringer kjøper og sier att seten baki bilen er søkk våte. kjøper påsto også att bilen hadde stått i garasje siden søndag da han kjøpte bilen, og mente dette var min feil og att jeg ikke hadde opplyst om at det var lekasje på bilen. som sagt, jeg har hatt bilen stående ute i 4 år i både sol, regn, snø og vind, men den har aldri blitt bløt innvendig i bilen. nå snakker kjøper om å heve kjøpet, hva gjør jeg i en sånn situasjon? jeg har da ikke gjort noe galt (som jeg vet) han påpekte også att det var en bulk i taket på bilen, noe som han så på den dagen han var og kjøpte bilen. kan man virkelig heve kjøpet på grunnlag som dette? (jeg har ingen anelse om hvordan baksetet ble vått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Om det står selges som den står, og du har fortalt om alle feil og mangler så er jo saken grei. Da har han skrevet under på at han kjøper en bil som den er, og da er det hans ansvar for å finne feilene før han signerer og kjøper bilen.

 

Blir der mer problem så kontakt NAF. De vil nok hjelpe deg videre.

 

http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksperten/Kjop-og-salg/Angrerett-ved-kjop-av-bil/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selges som den er" betyr shit-all (ingenting) i dette landet... beklageligvis.....

Det nytter lite om du viser og/eller forteller om ev. feil/mangler, det må skrives i kontrakt og signeres av begge parter.

Fortell kjøper at han må lukke alle vinduer og dører, ev. smøre gummilister med silikone.

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det betyr at han kan heve kjøpet av den grunn? for dette var jo ikke min feil en gang, har aldri vært bløt innvendig mens jeg har hatt den iallefall

 

Høres ut som kjøper bare er ute etter å krangle. Du får svare at du aldri har hatt problemer med fukt i baksetene, og at du ikke var kjent med at det skulle være noe problem. Henvis til at bilen er solgt som den er (selv om det ikke fritar deg for alt ansvar), og at du har opplyst om alt du visste om.

Dette er ikke noe jeg ville brukt tid på :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår