Gå til innhold

Powerfilter i min bil, hjelp..

Ranger emnet


NormannAlexander

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg eier en Mercedes c klasse 200 compressor.

 

Men når jeg åpner panseret og skal montere denne powerfilteret, så er det rimelig trangt alle plasser, og jeg ser to muligheter og plassere den. Der er så mye piler og alt dill så jeg blir usikker.

 

Er det mulighet for å plassere et powerfilter i min bil som er 2001 modell, og hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Om du synes det ser vanskelig ut før du begynner så ikke begynn. Da blit det fort mye jobb for ingen effekt/lite.

Og monterer du det feil, slik at motoren trekker mer varmluft så mister du effekt.

 

Men om du vil montere det så begynn med å demonter boksen hvor luft filteret ditt sitter. Fjern hele huset som filteret sitter i. Da får du fort litt plass til å montere filteret. Så er det bare å feste filteret, og få tak i overgang / kobling slik at du får koblet filteret på innsuget "slangen" på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det ser vanskelig ut før du begynner så ikke begynn. Da blit det fort mye jobb for ingen effekt/lite.

Og monterer du det feil, slik at motoren trekker mer varmluft så mister du effekt.

 

Men om du vil montere det så begynn med å demonter boksen hvor luft filteret ditt sitter. Fjern hele huset som filteret sitter i. Da får du fort litt plass til å montere filteret. Så er det bare å feste filteret, og få tak i overgang / kobling slik at du får koblet filteret på innsuget "slangen" på bilen

 

 

Takk for svaret :) Jeg har noen som kan hjelpe meg å montere powerfilter som har gjort de før på litt andre biler en mercedes, så om de går and og montere et powerfilter på mercedes. Så om de går and på en sånn type mercedes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 9 av 10 tilfeller er "powerfilter" penger rett ut av vinduet siden bilens originale filter er stort nok som det er, samt er optimalt plassert. Sier det igjen, powerfilter er bare at fancy navn på et unødvendig produkt for å lure folk til å kjøpe noe de absolutt ikke trenger.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår