Gå til innhold

Når skal oljelampen lyse?

Ranger emnet


klovnen93

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en litt dårlig bil, er litt dårlig på ting med bil, og skal på langtur idag.

 

 

I dag kjørte jeg en kort tur, og bilen virket litt "rar" å kjøre siste hundre meterene. Den hakket seg forover og det føltes litt unormalt.

Da jeg etter at jeg kom hjem, skrudde jeg bare nøkkelen "halvt" om, (slik at motoren ikke startet). Da så jeg at sammen med batterilampen, så lyste oljelampen, mens alle andre lamper slukket etterhvert. Dersom jeg startet motoren slukket oljelampen, er dette naturlig (og bare jeg som ikke har lagt merke til det før i dag) eller burde jeg la bilen "stå", og få sjekket det?

(Det er snakk om en Peugeot 206)

 

På forhånd takk for raske svar, drar om et par timer.

 

Klovnen93 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

litt sent svar, men det er normalt at di slukker etter du har startet bilen, den lyser når det er VELDIG lite olje på motoren din og lyser den under kjøring må du stoppe så fort så mulig.

men selv opplevd at veldig ofte fungerer ikke olje lampen og varsler derfor ikke ved lite olje. så det jeg ville anbefale deg er og skjekke oljen gjevnlig, og har du hatt bilen en stund så har du sikkert en liten peiling på hvor lenge du kan kjøre uten og etterfylle.

peil den et par ganger i uken til og begjynne med om ikke du vet hvor lenge du kan kjøre etter og etterfylle, og da får du en liten peiling på når du må skjekke den og ettefylle.

 

det er nok det aller sikreste jeg har sluttet og stole på olje lampen, og heller ikke trygt og vente helt til den lyser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår