topfuel Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Har du fått chippet ennå,,,er litt sugen på og prøve selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 neh, prøver... men han som chipper får ikke bilen til å starte.. veit det er litt vanskelig å shippe pga tidlig ecu, men dem skal kunne chippes og det er mange som har gjort ifølge tråder på nett.. blir litt frustrert kan man si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUDIMOTORS Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Jeg har en likedan bil. og har en klunke lyd og finner heller ikke ut hva som er årsaken, hvert på verksted og de finner heller ikke ut feilen.. Meeeget grom bil.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 Jeg har en likedan bil. og har en klunke lyd og finner heller ikke ut hva som er årsaken, hvert på verksted og de finner heller ikke ut feilen.. Meeeget grom bil.:) klunkelyden min var en lenkearm, bytta den og da kom lyden bort.. du må nesten sjekka alle stagene og kjenne om dem er slitte og lager lyd når du vrikker på dem. takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 bilen på bukker, katalysator demontert. flink med vinkelsliper har jeg vert, noe som må til når skruene sitter som f på flensene. tilpasset ny 3" pipe med plass til både lambda og wide-lambda. målt,merka og styra å herja så no er det klart til sveising. neste steg er å montere ny potte bak og få sveist inn fester der, det blir nok i morgen. var forsåvidt et prosjekt i seg selv å få bilen opp på bukker. er spent på hvordan det blir med ny potte og fjerning av katalysator..steg nr 3 blir vel å lage en vegg mellommotor og luftfilter med gummilist oppå. større konfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2012 fikset lager bak, mekket og tilpasset eksos etc.. kan sveises snart så fort jeg får potten i posten så jeg får tilpasset den bak. justere senkesett litt opp, vaske bilen under og i hjulbuer før den skal på bakken igjenn, behandle deler med rett kjemiprodukt. skifte drivledd venstre side frem. muligens rense og lakkere eksos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 4,5 stuss såg stort ut men tror ikke det blir så ille når jeg får den soppas oppi og inn.. er jo tross alt bare litt av stussen som skal peke ut og det er soppas stort hull der fra før så blir dumt med for liten. får se hvordan det blir, og ser jo uansett ikke inn i hullet når det er bøy og så lav bil. har trua e.. har tilpasset eksos helt fra 3" pipen nå og skal sveises iløpet av uken.. var meget rustet noe over bakakselen bak så det ble byttet ut den bøyen der og nytt bakover til potte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2012 http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/528539_10151198381200516_731729945_n.jpg bare lagt oppi foreløpig men syns det ble meget bra! måtte slipe til stålkanten under der så den må behandlers. samt runde av en fin sirkel på fanger så jeg får den langt oppi så den ikke henger. blei ikke så stort som jeg forutsåg og er bare glad jeg valgte soppas stor. blir fint sålenge den ikke stikker for langt ut.. bytte foresten drivledd nå! var jo et prosjekt bare det og mutteren i navet satt bom og bitsen knakk ved første forsøk.. slo til med en ny vri som resulterte i rund skruvhull.. gikk på med vinkelsliperen og lagde et hakk og slo rundt og fikk åpnet skruven, heldigvis er det med ny skruv så i morgen blir det full aksjon på å fikse eksosrør fra ettet bakaksel og til potten samt fikse fester..så blir det å sveise alt jeg har tilpasset. var til å skifte hjullager i går da jeg la merke til at mutrene ikke var skikkelig skrudd fast og jeg kunne vri dem fint rundt med fingrene en 2-3 runder så ikke rart hjulene var raklette. veldig fin var den røde fettet inni der å og ser nesten ut som det er byttet hjullager men muligens satt til for dårlig eller ikke etterstramt. skrudde til med håndmakt på koppen og vridde hjulet frem og tilbake og ble helt fast og fint. så kansje jeg ikke trenger å bytte hjullager alikevell. er foresten spent på lyd etter fjerning av kat og ny potte bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 [ATTACH]33737[/ATTACH][ATTACH]33738[/ATTACH][ATTACH]33739[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 (endret) jauhau;) Endret Oktober 7, 2012 av opelastra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet September 25, 2012 Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 og er du fornøyd,,hjalp det nok til at det er lønnsomt,,meer drag:)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 (endret) og er du fornøyd,,hjalp det nok til at det er lønnsomt,,meer drag:)) jepp=) vart faktisk bedre en jeg trodde men testpipen. hadde jo ikke noe å gå utifra. så konklusjonen er klart en stor JA! Endret Oktober 7, 2012 av opelastra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 Ja dette høres bra ut..da blir det chip..hvem brukte du?synes 4500 er en grei pris,har akkurat byttet til ny turbo reg reim og annet,og bilen har gått 198 000,aeb motor da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelastra Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 (endret) Ja dette høres bra ut..da blir det chip..hvem brukte du?synes 4500 er en grei pris,har akkurat byttet til ny turbo reg reim og annet,og bilen har gått 198 000,aeb motor da.. testpipe ja? okai det høres greit ut blir nok bra med chip ja.. Endret Oktober 7, 2012 av opelastra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg