lasse1994 Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 idag begynnte bil min å ryke svart av eksosen + at den rykker noe veldig når den e kald å ryker masse ved gass pådrag jeg har sjekket etter falskluft å finner ingenting, har sjekket vakumslangen til bremseforsterkeren og til fordeler osv aner ikke hva det kan være.. ta kontakt om dere vet hva det kan være :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Tydelig at den får for mye bensin i forhold til luft så jeg vil tro den har defekt luftmassemåler eller luftmengdemåler etter hva som sitter på bilen din. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2012 Er ikke LMM på Monopoint motor. Sjekk Lambda. Ta av og se om det er endring. Om det ikke er svart røyk p.g.a. olje da. Men da bør du ha høyt oljeforbruk og merke det på lukta av brent olje. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse1994 Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2012 Er ikke LMM på Monopoint motor. Sjekk Lambda. Ta av og se om det er endring. Om det ikke er svart røyk p.g.a. olje da. Men da bør du ha høyt oljeforbruk og merke det på lukta av brent olje. -- den bruker ikke olje.. den får for mye bensin :P det lokter utbrent bensin av eksosn. skal sjekke lambda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2012 er nok brudd i lambda ledningen, skjer ofte på disse men det du bør sjekke først mtp dette er lambda og blå temp sensor til ECU :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse1994 Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2012 er nok brudd i lambda ledningen, skjer ofte på disse men det du bør sjekke først mtp dette er lambda og blå temp sensor til ECU :) det var lambda som var gåen.. den var neste brent helt bort :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 jepp, ikke uvanlig, en lambda er laget for å være alt i fra 60 til 100 000km og en lambda med en ledning, uten noen form for varmeelement varer kortere, siden disse oftest er montert direkte i manifold, kontra de med varmeelement som sitter lengre ned i eksosen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse1994 Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2012 det var ikke lambdaen såm var gåen.. ingen forsjell når jeg satt på ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2012 Høres for meg ut som kaldstart er aktiv, sjekk den oven nevnte tempsensoren. Det er vel en MAP-sensor innebygget i Monojeten tror jeg, den kan jo og lage krøll. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 nei, er ingen mapsensor i monojet :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg