Gå til innhold

k03 s problemer

Ranger emnet


opel gt69

Anbefalte innlegg

har nett montert k03s turbo på min audi a4 b6 1,8t

den lader helt fint men når du girer ner fra foreksempel 4-5 gir går den rett opp på maks trykk og detter like fort ned igjen for så og begynne og bygge seg sakte opp igjen på ladetrykk utover turtallsregisteret.

drar du den ut på alle gir så er det ingen problem, men når du girer ner og gir den et "sjokk" så kommer problemet.

turboen er det ingenting i veien med, har skjekket det meste av vakum slanger.

det er forge resirk,n75h ventil, ts racing chip ( mappet egentli for k03 turbo) vet ikke hvor mye det har og si

 

prøvde i tillegg og skru ned ladetrykket (pga den lader 1,5- 1,6) på wastegate staget, skrudde den mot klokka, er dette riktig vei for og skru ned ladetrykket? eller skal du gjøre den strammere med og skru med klokken? hadde peiling på det før men har nå blitt glemt :P

 

håper noen kan hjelpe meg med og finne dette ut sånn at eg slipper og demontere alt 20 ganger før eg finner problemet :)

 

mvh kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp er n75f orginalt, men problemet var at når n75h ventilen sto i etter turbobytte, gjedde den turboen fritt ladetrykk. har lest litt på vw&audi forum og flere der som har hatt dette problemet etter turboskifte fra k03 til k03s aner ikke hvorfor :S

skjekket ventilen og den opner og lukker uten problem og virker helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vere at n75 ventilen skal sitte anerledes, foreksempel at den lengste pinnen ikke skal sitte i insugrøret, for skiftet om på vakumslangene på selve n75 ventilen men ingen forskjell. har skrudd ned grunntrykket på wg men ingen forskjell, og da skrudde eg godt ned...

men er ikke så nøye den orginale n75 ventilen fungere helt topp vertfall :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår