Gå til innhold

Nytt Vovlo forum

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Originally posted by henrico

Er det sånn at det ikke er noen effektanlegg som passer til Volvo 460? Bare filter?

 

I så fall, hvem filter?

Jeg snakket med http://www.felgimport.no i dag for å høre hva slags "green filter" som passet til 2 literen min. De sa at det universale innstats filteret fungerte greit, og hvis jeg skulle ha kon-filter (sånn runding som synes) måtte jeg "bygge det om".

 

De sa at det var like bra lyd i innstatsfilteret som i kon-filteret da, så lurer på om jeg bare tar et universalt innstatsfilter (har ikke tenkt å åpne panser mitt for noen uansett...)

 

Noen andre som vet om noen innsats/kon-filter (andre merker enn green) som passer til Volvo 460 (2 litern) og om noen er noe bedre eller dårligere enn andre?

 

csolem: Er filteret du bruker spesielt til Volvo 460 (1.7), eller er det noe universalt eller ombygd?

 

 

Det er ikke problematisk i det hele tatt å montere luftfilteret. Man kjøper en overgang (universal) og fjerner det opprinnelige filteret. Kon-filter gir en jævlig fin lyd dersom du i tillegg monterer et alurør. Det har jeg gjort. Det stilige med filteret er at jo mer motstand du har i motoren jo grovere blir lyden i det. Eller så kan dere bla. sjekke ut min side http://www.extreme460.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by henrico

Er det sånn at det ikke er noen effektanlegg som passer til Volvo 460? Bare filter?

 

I så fall, hvem filter?

Jeg snakket med http://www.felgimport.no i dag for å høre hva slags "green filter" som passet til 2 literen min. De sa at det universale innstats filteret fungerte greit, og hvis jeg skulle ha kon-filter (sånn runding som synes) måtte jeg "bygge det om".

 

De sa at det var like bra lyd i innstatsfilteret som i kon-filteret da, så lurer på om jeg bare tar et universalt innstatsfilter (har ikke tenkt å åpne panser mitt for noen uansett...)

 

Noen andre som vet om noen innsats/kon-filter (andre merker enn green) som passer til Volvo 460 (2 litern) og om noen er noe bedre eller dårligere enn andre?

 

csolem: Er filteret du bruker spesielt til Volvo 460 (1.7), eller er det noe universalt eller ombygd?

 

Jeg fikk laget et effektanlegg til min bil. Det var billig, kostet bare 11000 kr. Men det er rustfritt og har 2* DTM enderør. Det ble jævlig rått og lyden...... den er sinnsyk. Overdøver det meste når jeg gir gass ja. Koser meg med bilen. Er enda ikke ferdig med den.:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

 

Jeg fikk laget et effektanlegg til min bil. Det var billig, kostet bare 11000 kr. Men det er rustfritt og har 2* DTM enderør. Det ble jævlig rått og lyden...... den er sinnsyk. Overdøver det meste når jeg gir gass ja. Koser meg med bilen. Er enda ikke ferdig med den.:D :D :D

 

Høres fett ut :)

Men du har den nye modellen.. er vel noe forskjell på motor og sånn på den? Hva mente du med alu rør til luft filteret? Bilde av motor rommet?

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg skulle legge ut noen bilder når jeg fikk sommerhjula :cool: for noen uker siden... Etter mye venting har jeg endelig fått de nå :D

 

Så jeg lagde liksågodt en rask html side om bilen, med planer osv.. (litt inspirert av alle de andre med side om 460'n sin her)

 

http://volvo460.holhjem.net

 

460.jpg

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg skal ta noen bilder av motorrommet og legge ut på hjemmesiden min snart. Akkurat nå holder jeg på å montere og tilpasse/modifisere sideskjørtene. Motorrommet trenger nok en liten vask før jeg tar bilder av det :rolleyes: Då ser du nok hva jeg mener med alurør til luftfilteret. Alurøret er jo faktisk dyrere enn selve filteret men det gjør at du får en kulere lyd.:)

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by csolem

Jeg har en rusten 1990 volvo 460 Gl med 1.7 motor, injection osv. Se mer av den her: volvo460.tk

 

Ellers veldig fornøyd med bilen. Kjøpte den for tre år siden for 20 000,- kroner. Da hadde den gått 190.000km, nå har den gått 245.000 km og fungerer fortsatt(!).

 

Den største trusselen på bilen er nok rust. Jeg har hørt at siden kun dørene er galvaniserte og ikke resten av bilen blir det strømninger i metallet i bilen, og dette forårsaker rust på dørene.

 

Det har vært en del småfiks på bilen i løpet av disse kilometerne, men ikke værre enn at jeg har klart å fikse det selv.

 

hei!

om du linker til http://www.volvo-power.net , skal jeg legge deg til på links der også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der.

 

Har funnet en Volvo 460 GLE '90 som jeg vurderer å kjøpe. Lurte på om (av deres erfaringer) det vil kunne være et bra kjøp? Har dere vært stort plaget med rust eller er det noen andre feil som går igjen på 460'n?

 

Har vært borti litt Volvo tidligere, men ikke 460 og Renault-motorn.

 

Og det ser ut til at det finnes lite styling til denne "lille" Volvo'n på markedet. Noen som kan ha noen tips til hvor en bør lete etter senking, ny front, hvite blinkere, ev. baklys, ect.

 

Sportsluftfilter kommer garantert, turbo og effekt anlegg står også høyt på ønskelisten.

ArcticRacing.net

 

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår