Gå til innhold

Nytt Vovlo forum

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en rusten 1990 volvo 460 Gl med 1.7 motor, injection osv. Se mer av den her: volvo460.tk

 

Ellers veldig fornøyd med bilen. Kjøpte den for tre år siden for 20 000,- kroner. Da hadde den gått 190.000km, nå har den gått 245.000 km og fungerer fortsatt(!).

 

Den største trusselen på bilen er nok rust. Jeg har hørt at siden kun dørene er galvaniserte og ikke resten av bilen blir det strømninger i metallet i bilen, og dette forårsaker rust på dørene.

 

Det har vært en del småfiks på bilen i løpet av disse kilometerne, men ikke værre enn at jeg har klart å fikse det selv.

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Csolem: Den var fin! Lurer på om jeg skal gjøre sånn du har gjort med blinklysene forran og bak. Har du bare malt de bak innvendig? Hva har du gjort med de forran?

 

Jeg har en 93' Volvo 460 GL med 2.0l

Skal få meg sommerfelger til helga, poster noen bra bilder da :)

Den har gått 286'km, men ser ikke ut som den har gått mer en halvparten.. kjøpte den for noen uker siden av et gamme ektepar som har bytta olje på den hver 5'km :D

Her er den da jeg fikk den:http://pics.holhjem.net/thumbnails.php?album=20

 

Noen fler med 460?

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henrico

Csolem: Den var fin! Lurer på om jeg skal gjøre sånn du har gjort med blinklysene forran og bak. Har du bare malt de bak innvendig? Hva har du gjort med de forran?

 

Jeg har sotet lyktene foran og bak med en transparant-spray som du får på torshov eller folia-tec. De

er sprayet utenpå. På blinklysene foran har jeg jeg sprayet mye mindre (tonet de ned).

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om trafikktilsynet sier noe på det?

 

Må bytte støtfanger forran på 460'n, siden de jeg kjøpte den av hadde vært borti noe på isen.. tenkte å få tak i en med grøftelys og sette på. siden er litt kulere enn uten. Vet du om det er noe stress og montere grøftelysa i forhold til en vanlig som jeg har nå (med knapp og sånn inni tenkte jeg på)?

 

Så tipset om å bruke 850 front også... har du tenkt til det?

Hadde kanskje vært noe, men måtte kanskje gjort noe bak også, ellers ser det kanskje dumt ut..

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henrico

Vet du om trafikktilsynet sier noe på det?

 

Må bytte støtfanger forran på 460'n, siden de jeg kjøpte den av hadde vært borti noe på isen.. tenkte å få tak i en med grøftelys og sette på. siden er litt kulere enn uten. Vet du om det er noe stress og montere grøftelysa i forhold til en vanlig som jeg har nå (med knapp og sånn inni tenkte jeg på)?

 

Så tipset om å bruke 850 front også... har du tenkt til det?

Hadde kanskje vært noe, men måtte kanskje gjort noe bak også, ellers ser det kanskje dumt ut..

 

Jeg EU-godkjente bilen min med sota baklys (men oransje foran), men det kan jo hende at jeg var heldig med godkjenningen, eller at han som godkjente bilen trodde at lyktene skal være sånn orginalt. (eldere passat har jo sota øverste delen av baklysene) Politiet har sett på lysene mine uten å si noe på det de heller.

 

Jeg har satt i grøftelysene mine selv. I min bil lå ledningene klare bak hovedlyktene. I dashbordet måtte jeg ta ut sperren i bryteren. (bryteren imellom bryterne for varmetråder og tåkebaklys) Jeg tror jeg måtte sette i et relê også, men det følgte med i pakken jeg kjøpte hos Isberg. Tror dette kostet 1700kr men vet ikke hva det koster nå.

 

Jeg har sett en 360 og en 460 med volvo 850R-støtfanger foran. Da antar Men da må den "klippes" noen cm i midten og "sveises" eller limes og sparkles sammen igjen. (sikkert litt arbeid) volvo 850r-fanger

Det går også å sette på en 94-fanger, men da er det andre grøftelys som passer, og sikkert litt tilpassing.

Det ble også laget styling/bodykit til volvo 460/440 av volvo selv. Dette ser du på siden min volvo460.tk under "Other 460/440's" Dette er vanskelig å få tak i, siden det har gått ut av produksjon.

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

csolem: Det hørtes ut som legge opp lysene var relativt enkelt ja.

 

Men har du noen tips til hvordan klare å legge et gjevnt lag med den sprayen? Eller er du bare stø på handa? :)

 

Var fet den 850R fangeren, men hørtes ut som det var litt ekstra jobb, får pusse litt rust og sånn først.. vet ikke hvor mye tid og penger jeg har tid å bruke på bilen nå.. men grøftlys skal det hvertfall bli :D

 

Så du hadde Cone Air filter.. Har du merket noe forskjell på lyd eller effekt med det?

 

Jeg lurte på å kjøpe meg luft filter, for har hørt man får litt dypere lyd da (men ikke noe i forhold til effektanlegg da). De jeg kjøpte Volvo'n av har akkurat byttet eksosanlegg på den, så tenkte å beholde det litt.

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forholdsvis lett å spraye med sprayen. Som med all spraylakk må man passe på at det ikke renner, dvs ikke for mye av gangen.

For å spraye like mye over hele lykta burde man begynne å spraye ved siden av lykta, og deretter forbi lykta slik at det blir jevnt fordelt.

Jeg skrudde ikke av lyktene, men maskerte heller bilen med avispapir. Blinklysene tok jeg av, fordi de er så lette å ta av.

 

Det koniske filteret mitt lager en fin "brølelyd", altså dypere lyd. Bilen går litt bedre, men bruker også litt mer bensin. Grunnen til dette er at luftmengemåleren får mer luft, og da justerer den mer bensin.

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Grinakarn

Er det forresten noen som vet om blinklysene til den "nye" fronten passer i den "gamle"

 

Passa dårlig når jeg fikk feil blinklys fra skrapen.. (så måtte bytte)

Men mulig det går ann å tilpasse det ;)

 

(syns egentlig det er greit med sota blinklys som csolem har. tenker jeg går for det)

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at det ikke er noen effektanlegg som passer til Volvo 460? Bare filter?

 

I så fall, hvem filter?

Jeg snakket med http://www.felgimport.no i dag for å høre hva slags "green filter" som passet til 2 literen min. De sa at det universale innstats filteret fungerte greit, og hvis jeg skulle ha kon-filter (sånn runding som synes) måtte jeg "bygge det om".

 

De sa at det var like bra lyd i innstatsfilteret som i kon-filteret da, så lurer på om jeg bare tar et universalt innstatsfilter (har ikke tenkt å åpne panser mitt for noen uansett...)

 

Noen andre som vet om noen innsats/kon-filter (andre merker enn green) som passer til Volvo 460 (2 litern) og om noen er noe bedre eller dårligere enn andre?

 

csolem: Er filteret du bruker spesielt til Volvo 460 (1.7), eller er det noe universalt eller ombygd?

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter

Tror filter er av merket Ractive. Kostet 1800 med alu-rør, Jeg kjøpte det av en kamerat, som hadde det på en civic.

 

I bilen min tok jeg ut luftfilterboksen, og skrudde filteret på med en slangeklemme slik som du ser her

 

Jeg har hatt insatsfilter av typen K&N, og det gir på ingen måte samme lyd som med det koniske. Insattsfilteret var vanskelig å høre, men når jeg satt inn det koniske filteret ble det en helt annnen lyd.

 

På tomgang hører man nesten ikke filteret, det er først når man kjører og gasser hardt lyden kommer skikkelig frem.

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår