moophous Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Bakakslingen på min quattro låser seg helt plutselig. Før den låser seg kommer det en del romling fra den. Det hende at kun det ene hjulet låser seg eller så er det begge, dette skjer veldig ofte nå som det er snø og våt vei. Har heller ikke driv på bakhjulene, kan hende dette har en sammenheng. Noen forslag til hva dette kan være, høres dyrt ut. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Er riktig uheldig så kan det være hele diffen som må byttes. Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 (endret) Differensial død. Må ha ny. Heiste den opp her om dagen og sjekket, helt riktig så var diffen død. Når jeg snurret rundt det ene bakhjulet skulle det andre gå motsatt vei men det stod helt stille, men av og til tok det tak. Prøvde med motoren på og bilen i gir, men kunn mellomakselen som gikk rundt ikke bakhjulene. Hvor kan jeg skaffe ny diff her i norge, finner den i utlandet. Endret Mars 10, 2012 av moophous Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Passer bakddiffen (kardang) fra en 2002 S3 en 2000 mod A3 Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Ikke sikker, men Audi A4/S3/TT bruker mye like bakdiffer. Er jo også et generasjonshopp i 2001... Husk at du også må ha HELT riktig utveksling ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moophous Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2012 hadde samme delenummer og den er på bilen nå og funker som den skal Siter Audi A3 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg