Gå til innhold

Mercedes-Benz C-Klasse 180C erfaringer?


OppNedBakFrem

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt min første bil. det er som sakt i tittelen en Mercedes-Benz C-Klasse 180C. Den er kjørt ca 300 000 km, men den er nettop EU godkjent.

 

Mangler:

- liten vannlekkasje

- "Remote" nøkkel virker ikke på sentrallås, må låse bil manuelt

- intervallbryter vindusvisker virker sporadisk (trinn 1 og 2 er ok)

- overflaterust i hjulbuer og nederst på dører

Nytt:

bensinpumpe,vannpumpe, nye bremser foran og bak, alt nytt i forstilling og bakstilling sist EU

EU godkjent til 28.02.2013

 

Det jeg lurer på er om dere har noen erfaringer med denne bilen, og om det er mye tull med den. Har hørt fra andre at det skal være en veldig bra bil, men vil høre litt fra dere også.

 

Takk på forhånd :D :afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

 

Har en Mercedes C180 Sedan, W203 vel og merke. Vet ikke hva du har ?

Jeg er generelt fornøyd med bilen, hadde den inne på service i sverige for 2 måneder siden, 7K kom det på. Litt slitasjedeler og oljeskifte.

Ellers går den som en perle. Jeg har en 129 hk med automat, og den går bra nok og girer pent og pyntelig.

Når det kommer til overflaterusten på hjulbuene:

- Ta bort møkk med whitesprite først

- Skrap bort resten med vinkelskrape

- Slip med sandpapir til du ser rent metall, ikke nødvendig, men blir mye bedre om du gjør dette ordentlig

- Bruk Aceton for å få bort absolutt alt av møkk og smus (vær forsiktig, dette kan misfarge lakken, meget sterk væske, jeg kjøpe det på et Apotek i Oslo, haha !

- Bruk en Hammerite anti-rust maling i din farge (fåes kjøpt på Jula)

- Etter noen uker sjekker du hvordan det ser ut, og om det har festet seg ordentlig og ser någenlunde greit ut gjør du samme prosedyre med original fargelakk (btw, ikke bruk vinkelskrape, bare bruk sandpapir og være forsiktig med aceton'en ! Men allikevel bruk nok!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har 2 stk og kan si at det er greie biler remote nøkkel som ikke virker er standard på de mest sannsynlig bryteren inni nøkkelen som må loddes på igjen eller så må nøkkelen synkroniseres hvis batteriene har vært døde over tid i nøkkelen intervallbryteren er og ganske vanlig men og ganske enkelt og skifte.. rust under dører og i hjulbuer er og vanlig.. men bortsett fra dette så er det greie biler

 

sikker på at det er vannlekkasje og ikke at den bruker vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ikke husker feil så skal du trykke to ganger på fjernkontrollen med den retta mot speilet og så skru på tenninga ganske kjapt står i en av bøkene som pleier være med bilen. kan sjekke nærmere i morgen.. evt så kan du jo sjekke om fjernkontrollen sender ut signal ved å bruke kameraet på mobilen og se om det kommer et lys[ATTACH]29267[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ikke husker feil så skal du trykke to ganger på fjernkontrollen med den retta mot speilet og så skru på tenninga ganske kjapt står i en av bøkene som pleier være med bilen. kan sjekke nærmere i morgen.. evt så kan du jo sjekke om fjernkontrollen sender ut signal ved å bruke kameraet på mobilen og se om det kommer et lys[ATTACH]29267[/ATTACH]

 

Ja det kommer lys akkurat i det jeg trykker på knappen, men om jeg fortsetter og holde den inne kommer det ikke lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer lys akkurat i det jeg trykker på knappen, men om jeg fortsetter og holde den inne kommer det ikke lys :)

da skal det funke om ikke batteriene er dårlige skal se om jeg får rota fram den bruksanvisningen om åssen man får synkronisert nøkler løpet av dagen/kvelden evt så kan det være en sikring enten foran eller bak som går på dette systemet [ATTACH]29272[/ATTACH][ATTACH]29273[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår