Gå til innhold

Hvor får jeg tak i MegaSquirt.

Ranger emnet


Mr panda

Anbefalte innlegg

3 er selvsagt best, gir litt flere muligheter og har tabeller med flere inndelinger enn MS1 og 2. MS1 fungerer uansett til stort sett alt, selv bruker jeg MS2 som har muligheter langt utover det en normal mann trenger. Velox Motor selger ferdige MS2 til rett under 5k. Kan kjøpes som byggesett til lavere pris enn dette ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Megasquirt kan du klippe ut hele det originale ledningsnettet om du skulle føle for det, uansett bil/motor, og kople opp MS i stedet. Last inn MAP i MS, start motor og MAP i vei.

 

Mitt MS2 Extra v3.0 MB og hjemmelagd ledningsnett, fungerer som smurt :)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/275402-modifisering-effektokning-2-3e-10v.html#post2871944

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert litt på MegaSquirt II V3.0 250kPa MAP PWM. jeg er rimelig ny i ms sprut. så kan ikke noe spesielt om det. å er intrisert i litt lærdom under bygging av en golf 2 gti 1.8 16v doch kl motor.

 

KR-motor du har? Her kan du meget enkelt kople opp MS2, og du trenger med PWM for å styre tomgangsmotoren. Å bruke PWM medfører litt modifisering i sprutet, men er fort gjort. De grønne ledningene og den store transistoren på bildet under er modifiseringen.

Du trenger ikke TPS, men kan med fordel brukes om du har dette originalt. Bruker også alle originale sensorer på motoren. Har du hallgiver kan denne brukes som før, det samme gjelder med triggerhjul, VR osv, er bare små endringer i sprutet.

 

MS7.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger ikke med instruksjoner, det finner du på nettet. Om du ikke har grunnleggende kunnskaper om elektronikk så er et slikt bygge ikke noe man bør begi seg ut på. Hvordan MS monteres kan du lese HER. Kjøper man et ferdig ledningsnett og et ferdig MS2 så kan omtrent hvem som helst kople opp dette slev. Hjelp trenger du for å legge inn oppstartsmap, samt mappe etterpå ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper ferdigbygget MS2 PWM hos Velox så er alt ferdig, du trenger da ikke modifisere noe selv. Kjøper du også ferdig kabel så koples andre enden til i motorrom - ferdig :)

 

Ledningsnettet kan du kople som jeg har tegnet under, eneste forskjell for deg er at du ikke har dyse nr 5.

 

Quattro73-MSMBv30.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår