Gå til innhold

Opel Vectra 2004 mod ny CD spiller (ikke fungere)

Ranger emnet


raidon9200

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har endelig skaffet alt det jeg trenger til å få i stand noe annlegg i nye bilen jeg skaffet meg for noen mnd siden.

Men når det kom til at jeg skulle sette inn en nye CD spiller : http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/lyd-bilde/cd-radio/kenwood-cd-radio-med-dab/

denne lille tingen, jeg har testet den i annen bil og fungere som den skal :)

problemet er at den IKKe fungere / får strøm til å fungere eller noe sånt på Opel`n, jeg har søkt etter problemet på nett men folk sier jo at det er plug in and play, = som det IKKe er her :( som er shit as..

 

så jeg lurte på om noen som har vært borti ett problem som ta før / noen som veit hva jeg må gjøre

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overgangen som er fra bilen til CD-spilleren er fra spilleren da jeg kjøpte den ikke,

så det er ikke spesielt til bilen nei. må vel ha en?

målte også gul / rød med tenningen på.

 

Skjønte ikke helt den første sentningen din der men... Også kan det være greit å si om du faktisk fikk noe utslag på målinene dine da. Det hjelper ikke å bytte om på gul og rød hvis spilleren er helt død nå, men du må kanskje gjøre det for at spilleren skal huske innstillingene når du først får den i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvis dette er en Vectra C så er det jo ikke TenningsPluss i koblingsklossen fra bilen i det hele tatt, så da må det enten anskaffes et såkalt CanBus-interface for å hente ut TenningsPluss fra Can-signalene, eller strekkes ledning til et punkt som slår seg av med tenningsnøkkelen, eller koble både Gul og Rød isammen på den KonstantPluss som ihvertfall ligger i koblingsklossen fra bilen (+12V på bildet under), og slå spilleren Av/På manuelt.

 

f553210838.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår