Gå til innhold

hjelp til montering av forge Blow Off Valve til min seat leon 1.8t

Ranger emnet


Menace30

Anbefalte innlegg

hei

 

bare for å unngå å montere feil: leste gjennom denne:

http://www.forgemotorsport.com/media/USASPLTR.pdf

 

men etter å ha leste rundt på forumet begynner jeg å bli usikker....

SLANGEN FRA luftfilteret, ja jeg har montert K/N luftfilter.. denne skal monteres på UNDERSIDEN av min forge blow off valve??

 

Hva med "instillingene" på fjera i denne evt ha andre fjer insatser????? RÅD mottaes med stor takk.

Bil med turbo er helt nytt for meg... Har kun hatt diesel spetakkel i altfor mange år ;o)

 

Takker!!!!:pray

Endret av Menace30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1. Ikke monter dumpen i atmosfærisk dump modus, da vil du kunne skade motoren. Monter dumpen i hybrid eller full resirk modus.

På en moderne motor vil man ha en sensor som måler hvor mye luft motoren får inn gjennom innsuget. Dumper man denne luften ut i friluft, vil motoren likevel pøse på med det den tror er rett mengde drivstoff, og dermed ende opp med en veldig feit bensin/luft blanding. På sikt vil dette kunne være veldig skadelig for motoren.

 

2. Det er nærmest unødvendig med en atmosfærisk dumpventil om man har et åpent filter, da man ved å resirkulere den komprimerte luften tilbake i innsugsslangen, vil få en utblåsning gjennom filteret, som i praksis skaper en lyd, mye lik en atmosfærisk ventil.

 

3. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med at du fikk lyd fra motoren på 3500 RPM. Montert riktig skal du få en blåselyd så lenge du har opparbeidet deg trykk og slipper opp igjen gasspedalen. Straks motoren suger med vakum, åpnes fjæren som slipper luften ut.

 

Originalt vil din bil ha noe sånn som 0.6 bar ladetrykk på det meste, noe som vil gi en grei blåselyd når du går fra trykk til vakum. På min hører jeg mest lyd om jeg slipper ut trykket tidlig, altså på rundt 2500-3000 rpm, men jeg har ikke originaltrykket, så jeg vet ikke helt hvordan den er om din f.eks. er original.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår