Gå til innhold

Startmotor g�r rundt, men ikke motoren.

Ranger emnet


Eirny

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dette gjelder en Astra F, 1,6L Automat(AutoLAT)

 

Skulle starte Astraen for noen dager siden, men da jeg vrei om nøkkelen så kom det bare en slags suselyd, akkurat som om starteren står i friposisjon og spinner på full guffe. Innslaget som feiler?

 

Hadde en kjøretur litt før på dagen, å jeg kan ikke si at jeg merket noe spesielt med bilen da, den startet og gikk helt fint.

 

Har hørt at det kansje kan hjelpe å dunke litt i starteren med en hammer e.l. men jeg er litt usikker på hvor starteren sitter.

Fant noe som kunne ligne på en starter, men det var mørkt og jeg hadde ingen lommelykt.

 

Hadde det vært en manuel kunne jeg bare bakkestartet den, men det er det jo ikke.. Å bilen står skikkelig leit til, på fjellet nesnødd.. Så tenkte jeg at jeg kunne sjekke litt her før jeg måker den fram for 3. gang.

 

 

Jeg har sjekket at det er skikkelig med strøm på batteriet.

 

Noen som har peiling? Som eventuelt klarer å forklare hvor startmotoren sitter? Og hvordan jeg skal banke på den. Må jeg legge meg under bilen? Sorry for dumme spørsmål, men er ingen mekaniker. Men klarer å fikse det meste med litt guiding.

 

Takker for svar! Mvh Eirik

 

Edit: Ser at det skjedde noe rart med teksten i tittelen på tråden. Vet ikke hva som har skjedd, men "Startmotoren GÅR rundt" skal det stå

Endret av Eirny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard feil på utslitte startere det at den går rundt men går ikke ut til startkransen. Ulempen med automat er at du ikke får starta den på trill. Starteren sitter på girkassa, er den utslitt så er den utslitt. Spørs om det hjelper og slå så mye på den. Du kan jo prøve, men i verste fall så må du få tauet bilen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard feil på utslitte startere det at den går rundt men går ikke ut til startkransen. Ulempen med automat er at du ikke får starta den på trill. Starteren sitter på girkassa, er den utslitt så er den utslitt. Spørs om det hjelper og slå så mye på den. Du kan jo prøve, men i verste fall så må du få tauet bilen.

 

 

Ok. Takk for svar!

 

Er det dyrt og fikse? Har nettopp bytta eksos og fjøringer på den, så har lite lyst til å sende den på hugging, selv om det frister :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår