Stereohead89 Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Noen som har noe erfaring med disse bilene? har planer om å bygge om min laurel til manuell, litt vell kjipt med autolat hehe. Har en dele bil stående som er manuell, men vil bare høre om noen har noe erfaring å kan fortelle litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stakern Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Vil anbefale deg en tur på nccn.no der er det mange som kan sin del om laurel. Men siden du har en komplett bil å bytte over så vil det ikke være noe problem. Må vel bytte mellomaksel mener det er forskjellige lengder på automat å manuell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pipenøkkelen Skrevet April 30, 2012 Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 Jeg har selv gjort det, og er nettop ferdig. Det er relativt greit å gjøre. Det som er mest jobb er vell å montere clutch pedalen :p J*vla trangt. jeg tok ikke ut motoren, og det gikk bra. Noen problemer du kan støte på: 1. Bakakslingen på automaten er mindre enn den på manuell, så den må du skifte. Jeg lagde bare et mellomstykke, men det er bare midlertidig. 2. Det bakerste feste på manuellkassa og automatkassa er litt forskjellig, det skal egentlig festes med 2 bolter på hver side, men på automaten er det boltene som går ut av karoserriet litt lengre bake, så festet på manuellkassa blir litt for lang fremme til å få festet på begge boltene, men den fremste går bra. Jeg har bare festet min med 1 bolt på hver side.. 3. på automatkassa er der en bryter, som gjør at du ikke kan starte bilen i annet gir enn fri og park. Uten den får du ikke startet. Jeg lagde bare til med bryteren, og satt den i rett posisjon, da funket det. tror ikke det er noe mer som er spesielt vansklig. men du må sette inn manuellkassa i ca. 90 graders vinkel, så starter "vorta" går på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg