Gå til innhold

stakern

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stakern

  • Bursdag 06/27/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Laurel
  • Modell (eks S4)
    C32
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Elev
  • Motor (eks 1.6)
    2,4-2,8-3
  • Fylke
    Møre og romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Eide

stakern's Achievements

  1. 90 sugediesel hest, blir vel mer med tida når den får pustehjelp ;-)
  2. Noen som vet målene til fjørene på denne bilen? Fant et tips om at senkefjører fra disse bilene kan passe på min, fikk ikke vite hvordan modell det var så vist noen vet målene og hvordan modell det er så har det vært fint
  3. Bør ikke få så alt for store problemer med den. Du får si ifra hvordan det går vist du drar å kikker på den.
  4. Nja har ikke noe god peiling på girkassene men trur de skal være ganske sterke, har ikke hørt om noen som har tatt knekken på en enda. Regner med at de er like sterke som motoren, så trur ikke drivverket skal ikke være det du skal bekymre deg mest for. Blir tøff med skikkelig heving og litt annet stasj så du får den rette offroad looken.
  5. Sog ikke så gale ut den, hørtes ut som litt jalla mek det med tanken da men er vel fort gjort å få tak i en tank og fikse det orginalt igjen. Men skal du avsted å se på den så ta deg en grundig sjekk for rust, både i karosseri og ramme. Syns du det er litt for mye rust på den så anbefaler jeg å vente til en bedre patrol blir lagt ut. For vist du først begynner å pusse rust så finner du som regel mer. Her har du da muligheten for å justere turbotrykk så sparer du litt penger på boostcontroller ;-) Da er det jo ganske enkelt å få mer futt. For å få mer diesel så skal det være en skru på dieselpumpa som du justere med, er vel sikkert plombert med en ståltråd fra fabrikk vist ingen har vært å skrudd på den. Men det har det helt sikkert vært siden han har justert turbotrykket. Skal du lære deg om diesel motorer så er denne bilen en god start, veldig god plass oppi motor rommet og veldig enkelt å skru på. Er den grei for rust så ville jeg ha slått til, 440 tusen er ingenting for disse bilene kan jo prøve å prute litt og da si at den ikke er så fin i lakken eller noe, siden har har slått av 6000 så er det sikkert ikke så stor interesse på den så da kan jo du utnytte de litt ;-)
  6. Ja motorene er bjørnesterke de går mye lengere en karosseriet så kilomterstanden har ikke så mye å si på disse bilene. Finner du en som er ganske bra for rust så har du bil lenge. Så er de grei å trimme, kan justere lengden på wastgate staget på den så vist du juster staget mest mulig inn slik at du får høyere turbotrykk og skrur opp dieselmengden så skal den gå noe bedre. Vil du ha mer må du få tak i en boost controller å druse på med mer trykk og diesel selvfølgelig. Vet ikke hva disse lader orginalt men trur ikke det er så mye, skal du prøve deg på mer en 1 bars ladetrykk så ville jeg ha montert en intercooler så lufta ikke blir så varm. Men nå skal ikke jeg si at det ikke er problemer med disse, begynner å bli gamle biler å er ikke alle som har blitt like godt behandlet så noen problemer kan det jo komme men er du flink med oljeskift og slikt så skal det en god del til for å ta knekken på selve motoren.
  7. King kab går ikke noe bra, gammel sugediesel blir slapp opp bakker. Men monterer du turbo så skal den gå brukbart, så har de svake girkasser så monterer du turbo så kan det hende kassa ryker. Så er det jo den rusta som er glad i nissan. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller handla en patrol (turbo) går bedre å enklere "trimme" siden turboen allerede er der.
  8. Nissan maxima? 2 litern har 140 hest og 3 litern har nesten 200 vist jeg ikke husker feil. Der får du tak i mange deler så kan gjøre bilen veldig tøff.
  9. Trur jeg blir å kjøpe dette http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11891&katid=40&mid=m436&id=&vn=736&pk=11891 Er transmedia en bruker her på forumet? Edit: Hvor finner du slike overganger? Er vel sikkert bare å borre opp noen hull så jeg får det til å passe
  10. Takker, trur jeg har funnet meg et anlegg som er bra nok for meg. Er et sett men frontsettet er på 6,5 så noen som vet hvor jeg får tak i overgang fra 5,25 til 6,5?
  11. Ok, da glemmer vi eltema og handlekurven jeg la ordnet der. Siden eltema ikke er bra hvilken andre nettsider kan jeg handle fra? har ikke tenkt så mye på budsjett men vil ikke bruke så alt for mye. Tenkte at det sikkert er bra med høytalere i dører og hattehyllen. Spilleren jeg har: http://www.pioneer.eu/uk/products/25/121/61/DEH-1300MP/index.html Hvorfor skal jeg ha 6,5"? hva er galt med 5,25? Står i første post at jeg har en Nissan Laurel 2,8 1988 mod Vist dere kan legge ut linker til gode komponenter for jeg vet jo at jeg trenger høytalere sub å forsterker men vet ikke hvilken.
  12. Hei, lurer på å innvistere i et anlegg til bilen min siden det er bare 1 høytaler som fungerer i den og jeg vil tru at det er orginalhøytalerer fra 88. Så må sikkert trekke opp nye ledninger til den andre høytaleren for å få den til å fungere. Har titta litt på eltema å jeg vet at hullene i dørene er 5,25 og det er vel så og si alt jeg vet. Så lurte på om noen kunne lage en liste over ting jeg trenger for å få respektabel lyd i bilen min, helst med linker til de forskjellige produktene og ser helst at det er fra samme nettside så jeg slipper å betale frakt for hver del jeg kjøper. Bilen er en nissan laurel 2,8 88 modell. Cd spiller er det ikke lenge siden jeg har kjøpt så det trenger jeg ikke Ting jeg trur jeg trenger Høytalere i framdører Høytalere i bakdører? eller blir det nok med foran og hattehylle? Høytalere i hattehylle Sub er vel alltid kjekt å ha:tannløs: Forsterker? eller er det nødvendig? Lagde en liten liste selv så kanskje dere kan komme med innspill http://eltema.no/shoppingcart.aspx På subben så er det innebygd forsterker så trenger jeg da en forsterker til høytalerene eller er det bare å koble seg på den på subben?
  13. dette er da mulig men ikke lovlig, er jo bare å kappe ut nummerene på den bilen du vil ha og sveise inn igjen pusse å styre. Det må jo være såpass proft at ingen ser at det er sveiset rundt nummerene. Vist du får gjort dette skikkelig så det ser bra ut så er det ingen som kommer til å merke det. Men det er ingen måte og få gjort dette lovlig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår