Gå til innhold

Flatt batteri eller noe annet som er problemet? Får ikke startet bilen!

Ranger emnet


Mebea

Anbefalte innlegg

Ja det hadde vært noe det only if det var mulig, noe det ikke er :-(. Jeg bor i blokk der hvor bilen er parkert utenfor blokka. Her ferdes det mye så muligheten for å dra en lang forgrening fra kjøkkenvinduet og ut til bilen er ikke mulig.

 

Slik jeg har forstått det så må batteriet stå til lading i flere timer. Finnes det noen andre alternativer? Hadde det ikke vært for sikringsboksen så kunne jeg tatt den ut og ladet. Vet noen om Falken kan hurtiglade batteriet for deg, eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et batteri kan ikke lades i en fei, hvertfall ikke om det skal gis en skikkelig opplading. Så ja, det må lades i flere timer.

Kan ikke skjønne at det skal være vanskelig å skru ut batteriet i din. Løsne begge polskoene og skru så av den rammen over batteriet. Eventuelt trille den i gang og kjøre til noen som har stikkontakt i nærheten, og la stå på lading over natten ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er her for å hjelpe hverandre :)

Batteriet kan du lade inne i huset uten problemer. Vær obs på at under lading utvikles hydrogengass (knallgass), tennkilder nær batteriet er derfor ingen god idé. Lading utenfor oppholdsrom, eller på loftet som du sier, er derfor å foretrekke ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er batterilader på plass, men den skrua som holder batteriet på plass vil ikke av! Den er rusten og jeg har sprayet WD40 flere ganger på den, hamret og pirket oppi skrua uten at den vil løsne seg. Nå har den sittet sånn i 14 (tror jeg). Hvordan får jeg av en rusten skrue? Nå har rusten på skrua nesten gått vekk pga WD40, men den sitter bom fast! Uff, det er så jeg nesten gir opp og ber Falken taue bilen til et verksted og ber de bytte ut batteriet for meg. Jeg har ingen redskaper eller kunnskap til å få løs ei rusten skrue. Selvom jeg får noen til å jumpstarte bilen så må jeg jo fortsatt lade opp batteriet. Vet dere om det går an å lade opp batteriet hos et verksted, og evt. hvor mye de tar for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen kyndige personer/venner som kan hjelpe deg med å få ut den skruen da? Et verksted kan nok lade opp batteriet for deg, kan umulig ta betalt for mer enn en halv time for dette? Uansett vil du være like langt om batteriet er gammelt og utslitt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår