Gå til innhold

Vurderer kjøp av Amarok - generelle spørsmål

Ranger emnet


Elfer

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter og vurderer om Amarok er bilen for meg og har da noen spørsmål. Vil heller spørre her blant eiere enn hos forhandler.

 

1. Hva er leveringstiden fra bestilling, hvor lenge har folk ventet på bil her?

 

2. Skal produksjonen flytte til Tyskland, når vil det skje eventuelt?

 

3. Kan man kjøre versjonen med innkobblingsbar 4WD på alle underlag eller er ikke dette anbefalt (asfalt osv) Hva står i instruksjonboken på disse bilene?

 

4. Det er komfort fjæring på begge versjoner og heavy duty er tilvalg? Ser det har vært litt forvirring her.

 

5. Når vil 180hk være tilgjengelig for bestilling?

 

6. Mye tull med dem, vært noen barnesykdommer?

 

7. Noe som irriterer/burde vært bedre?

 

8. Blir de gode og varme når det er 20-30 minus, holder den kjøretemperaturen oppe uten bruk av webasto? (kaldt her jeg bor)

 

9. Blir den raskt varm i kulda?

 

Det jeg lurte på i første omgang. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: 2-3mnd.

3: Nei, du kan ikke bruke 4hjulstrekk på asfalt/grus når du har det innkoblbare systemet.

4: Heavy Duty på innkoblbar 4wd, komfort på permanent 4wd.

5: Til sommeren.

6: Har vært litt småtull med de, men det er rettet på de nye.

8: Uten Webasto blir den aldri varm ved de tempraturer. Alle norsk solgte Amarok'er kommer dog med webasto.

9: Som med alle dieselmotorer tar det litt tid før den blir varm

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Veldig rart at det er så stor uenighet om det med komfortfjæring. Sånn som jeg leser prislisten så ser det ut som hardere fjæring er et tilvalg til begge modeller men jeg skjønner det er flere meninger her.

 

Når det gjelder varme på vinteren, vil dere si den er like varm/bedre/dårligere enn andre moderne VW dieselbiler? Har i dag en nyere Subaru med diesel og den er helt elendig på varme. Disponerer også en 09 VW Tiguan 140TDI og den er veldig bra i 35 minus, uten Webasto. Faktisk ikke problemer i det hele tatt så hvis Amarok er like bra som den så er det ikke noe problem.

 

Er det forsterket batteri/dynamo på norsk leverte biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at Tiguan'en ikke har Webasto? Alle norsk solgte Tiguan'er har det. Varmern starter når bilen startes. Uten Webasto blir de ikke varme selv i -10c..

 

Ang komfortfjæring. Er godt mulig noe er endret nå, men når de først kom i 2010 så var heavy duty eneste valget til inkoblbar 4wd, og komfortfjæring på permanent 4wd.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg bestilte min 25 mai og fikk den 6 desember, så altså drøye 6 måneder :-(

 

2. Ja, produksjonen av amarok blir flyttet til Tyskland, Heldigvis!

 

3. Jeg har selv en amarok med innkobblingsbar 4wd. Dette går helt fint å kjøre med etter veien, det blir som en ordinær pick-up! Ikke gunstigst å luke parkere med 4wd innkoblett på tørr asfalt, men ellers går det fint som snus :-)

 

4. Alle biler som bestilles nå kommer automatisk på komfort fjæring, uavhengig av permanent eller innkobbelbar 4wd !!!!!!!!!!! Heavy duty må velges i tilleg, men er gratis.

 

5. Siste meldingene sier at uke 26 skal den komme med 180hk og automat. Men ta dette med en klype salt.

 

6. Jeg har kjørt 6000km nå uten feil! Eneste er litt fukt i lampene, men da bytter de bare lamper så det går jo fint!

 

7. lys på lasteplan kan kun brukes når tenning er av. Litt dårlig med lårstøtte i setene (personlig mening)

 

8. Har vært i trysil i 26 minus og den ble varm som bare det. Men webastoen går hvis kjølevæske temp er lavere en 70 grader og ute temp er lavere en 5 grader ;-)

 

9. start opp 5-10 min før du skal ut på tur i ca 15 blå og den er god og lunken når du kjører av gårde! Eneste som jeg synes er litt dumt er at det kun er èn dyse under til beina, så ble litt kaldt på beina. Men det løser du ved å blende igjen dysene som blåser i fotbrønnene bak, da ble det varmt!

 

Jeg kjørte i fra lillehammer til kongsvinger med 2,4 ton på kula om tirsdagen og forbruket ligger på 0.96 liter i 85 km/t i 5 gir på cruise controll :-) sweet!

 

PS. Jeg valgte med rygge sensorer og RNS 315 navi. Dette setter virkelig prikken over ien hehe. Du kommer til å elske den innebyggede bluetooth/handsfree funskjonen!

 

Lykke til med handel!

Endret av Ottesen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har også innkloplbar 4wd og angrer ikke et sekund på det. Den er litt spretten uten noe på planet, ja, men jeg har bunnet fast to sandsekker bakerst på planet, og det ble en helt annen bil å kjøre. Ikke vært noe tull med min. (Bestilte i januar og fikk den i august)

Videre valgte jeg kipeste stereoen og ettermonterte et fett anlegg og kamera i tillegg. Ta gjerne en titt i min tråd.

En ting hvis jeg skulle trekke ned på noe er fjernlysene. Jeg monterte to ekstralys.

Ellers angrer jeg ikke et sekund på kjøpet, det er en kjempefin bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår