Einar Skrevet Februar 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2012 Hei, har fått en uggen vibrasjon i drivverket på Granadaen. Ved jevn gass eller retardasjon i 10-35 km/t, på gass merker man lite eller ingenting, kan kanskje ane noe i høyere hastigheter også. Dette kom tilsynelatende brått på i går, tenkt først Hardy, og dro bilen opp i 80-100 km/t, ingen vibrasjon, tenkte så støttelager, krabba under bilen og kikka grovt over drivaksler, mellomaksel og ikke minst støttelager, så også at bilen ikke hadde hardyplater på mellomakslen men kryss(gammel type mellomaksel) så da ble det utelukket hardyer i det minste. Vibrasjonen hadde en del during, men roa seg igjen og var ikke fullt så ille i dag. Støttelager så jeg såvidt, så bra ut, røska i det, stivt og fint, merket ingen slakk i kryss(håndmakt liggende halveis under bil). Tenkte litt på hjullager, dekk og hjul, pella ut snø/is ut av halve ene forhjulet tidligere på dagen etter ekstrem risting i noen mil. Etterdro hjul(de satt), kuler i dekket vil vel ikke vibrere kun på motorbrems, og gjerne være verst i høyere hastighet. Hva om ett mellomakselkryss krangler, kan dette minne om det? Forøvrig er det godt med olje på både gir og kardang, etterfyllt litt for noen uker siden. Bilen, en `84 Granada 2.3 STV med 3.89:1 klokke og 5 trinns kasse. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kayheggz Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Også her kan jeg kjenne meg igjen.. har samme problemet selv bare at det er mellom 20-30 og 50-60. Tror bilene våre stammer fra samme montør på Ford fabrikken. ;) Siter .:Fette kinder zind schwerer zu kidnappen:. - '74 Ford Consul 4.7 GL Perana - '82 Ford Granada 2.8 Ghia - '82 Ford Granada 2.3 L - '84 Ford Granada 2.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2012 I mitt tilfelle var det manglende låsing på det fremre mellomakselkrysset. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Sjekka motorfestene dine og oppheng til gearkasse og eksos ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg