ymer34 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Heisann, jeg skulle gjerne justert opp tomgangen på bilen min for den er litt i laveste laget, skulle gjerne hatt den opp i ca 1050 rpm, noen som vet hvor og hvordan man gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Tomgangen bør ligge på ca 750-850 Men, den justeres ved å skru på skruen som stopper gasspjeldet i en viss posisjon. Denne skruen finner du ved gasspjeldet på innsuget. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ymer34 Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 akkurat nå så ligger den på 550/650ish, og grunnen til så høy tomgang er skal ha max ut av dynamoen på tomgang og, har montert en mechman som gir rundt 294 amp te stereoen. men det du sikter til er ikke justeringa på gasswieren? for det var det en som foreslo, men da mener jeg bare at sensiviteten på gasspådraget blir vassere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 Niks, jeg sikter til den skruen som bestemmer hvor langt tilbake gasspjeldet ditt skal gå. Det er denne skruen spjeldet stopper i når du slepper opp gassen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ymer34 Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2012 da skal jeg lete litt og se om jeg får opp tomgangen, takker for kjapt svar :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Ikke hør på dette: Tomgangen på din bil er ikke justerbar, og om man prøver å justere den mekanisk vil den gå i nødmodus. Muligheten er omprogrammering av ECM. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Beklager feilinformering, var bombesikker dette gjaldt en eldre versjon av 323. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2012 Bare for å legge det til, det kan hende Mazda kan øke tomgangen noe elektronisk, men dette må du spørre dem om. Du kan justere parkeringa på spjeldet, men da vil ECM prøve å justere tomgangen ned til 750(eksempel), når den ikke greier det, så vil den registrere dette som en feil, og ECM vil gå i feilmodus, og kanskje til og med kutte bensintilgangen for å få ned turtallet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ymer34 Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2012 det skulle ikke værra enkelt detta, har vært i kontakt med mazda int, og den kan justeres opp til 950 uten at ecm kødder, men det var det å finne dem som kan gjøre dette. Men takker for svar i alle fall alle sammen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg