Gå til innhold

djanrune's Opel omega (nå skropel omega) men nå starter det et nytt liv!

Ranger emnet


djanrune

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte og legge ut bilen min n� som jeg skal f� pusset den opp igjen. Bilen ser ut som et vrak n�, s� er vel p� tide og begynnde. her malet bilen med rulle, soe som ser helt forferdelig ut. Bilen var ganske pen og str�ken n�r jeg kj�pte den f�r 1 �r siden, men etter en lite kollisjon, so endte det opp med og rulle den orange med benga. Noe jeg angrer sv�rt p� den dag i dag. Har pr�vd meg mye fram med lakk p� denne bilen, s� begynner og bli noen lag med lakk n�, men var og handlet lakk idag (orginal farge), som jeg skal lakke den opp igjen i. S� blir skikkelig gjort denne gang. Pusset ikke bilen ned skikkeli f�r jeg begynnte og rulle den, s� skal g� over med biovask og kraftig h�gtrykkspyler, slik den kommer ned p� orginal lakken igjen, slik at det blir enklere og pusse ned bilen, og at lakken ikke begynner og koke pga bengaen.

Bilen skal p� eu innen mars, og noen sm�ting m� gj�res. M� bytte dempere og fj�rer forran da framfj�rene er kappet, og m� sveise noe rust i kanalene og litt i ene hjulbuen, men resten av bilen er fri f�r rust.

M� ogs� bytte bakbremser og fikse handbrekket og bytte foringer framme.

 

her kommer bilder om hvordan det startet, og til hvordan den ser ut n�.

 

 

post-32238-13804853809993_thumb.jpg

 

DSC_0174.jpg

 

DSC_0139.jpg

 

DSC_0138.jpg

 

DSC_019.jpg

 

DSC_0199.jpg

 

DSC_0200.jpg

post-32238-1380485380969_thumb.jpg

post-32238-13804853809775_thumb.jpg

post-32238-13804853809841_thumb.jpg

post-32238-13804853809914_thumb.jpg

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser der ja! Enda en skikkelig bil her :D

 

Du har vært kreativ ser jeg... :P

 

hehe skikkelig bil ja :) denne bilen har aldri sviktet meg heller :p

 

haha ja det kan man trygt si ja :p

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gode å solide biler :)

 

hehe ja det skal være sikkert og vist at det er :) har tålt alt får mye juling denne, beste omegan jeg noen gang har hatt :) og har hatt 12 stk :p

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg levert inn skiltene til bilen idag og bilen er parkert. Så da får jeg god tid til og få orden på alt som skal fiksest, og lakke den opp igjen og slik. Så da må jeg se etter ny bruyksbil, har mest sannsynlig funnet meg en ny omega :)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg våre og sett på ny bil :) viste seg at det var en bil jeg har sett på før som jeg lurte på og kjøpe, berre at det var en ny eiger. Bilen er ikke eu ok, men mangellappen som bare er 1-2 uke gammel viste kast io bremseskiver og bytte bensintankt og lappe noen hull i kanalene, ellers var det ikke noe annet :p

så her er noen bilder av bilen jeg skal kjøpe :) tok noen bilder når jeg såg over den i sommer, så bildene er gamle :p

 

DSC04783-1.jpg

 

DSC04784-1.jpg

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel og bytte bensintank som er hull i og sveise lille rusta som er på den og bytte litt bremser og slikt og få den godkjent :p

Så er det vel og få taki ei vinge til denne også, og sote ruter og kappe litt og få fronten nærmere jordoverflaten når den er blitt godkjent :D hehe :p

 

skal ut og bytte dempere og fjører på den grønne nå, skal sjekke om jeg får tatt litt bilder og slikt og få lagt ut update ikveld :)

Endret av djanrune

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel og bytte bensintank som er hull i og sveise lille rusta som er på den og bytte litt bremser og slikt og få den godkjent :p

Så er det vel og få taki ei vinge til denne også, og sote ruter og kappe litt og få fronten nærmere jordoverflaten når den er blitt godkjent :D hehe :p

 

skal ut og bytte dempere og fjører på den grønne nå, skal sjekke om jeg får tatt litt bilder og slikt og få lagt ut update ikveld :)

 

Høres bra ut :D , du fikk lagd tråd her ja :P er KJF fra mopedportalen om du lurer :)

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen andre bilder av bruksbilen :) fikk lagt over vinterdekka på noen alufelger jeg hadde liggende. Ikke dei feiteste, men kom seg betraktelig allerede bare med dei :p

 

IMAG0004.jpg

 

IMAG0005.jpg

 

IMAG0006.jpg

 

IMAG0007.jpg

 

IMAG0008.jpg

 

IMAG0009.jpg

 

IMAG0010.jpg

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår