joakimlt Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 (endret) Heisann! Har kjøpt meg en Audi 100 2.3E 1992 (AAR) som jeg ikke aner når reg. reima sist har vært byttet på, så vurderer å bytte den.. Får ikke helt av dekselet over reima, men av det lille jeg ser av reima ser den sprekkete ut :/ Er det noen som helst måte jeg kan få skjekket mer nøye om den er gåen? :) Hvis jeg må bytte, hva trenger jeg da? Har hørt om et spesialverktøy for å få av det ene reimhjulet (VAG-ettelerannet), men er det noe mer? og MÅ jeg bytte hele vannpumpa når jeg bytter reima? Veit at jeg må merke/låse kam og veiv, er det noe simpel måte å gjøre dette på på denne motoren? eller er det bare å være forsiktig? Mange spørsmål her gitt.. :p Bilde av reima: Endret Februar 7, 2012 av joakimlt Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Februar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2012 Denne tråden kan svare noen av spørsmålene dine: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/274453-guide-skifte-registerreim-pa-10v-aar.html#post2807867 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 Takker! :D Noen som vil gi en "tilstandsrapport" på den reima mi? :) og MÅ man bytte vannpumpa også? er det fordi det brukte reimhjulet ødelegger den nye reima, eller er det av praktiske grunner? :) Bilen har gått 306 000 ;) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 den ser ikke helt bra ut den reima der. den er nok moden for utskifting:) det med vannpumpa er at du burde bytte den, de holder som regel ikke lengere en reg reima og vis du bytter bare reim og etter 3-4 uker så står du der og må bytte pumpe likavell. så like greit og ta den med det samme, og den koster ikke mye uansett. bedere og gjøre jiobben bare en gang:D jeg byttet på min coupe 2,3 10v og c4 quattro 2,3 10v og nå på min s4 2,2t og det er en lek og bytte disse:D lykke til:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Februar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 Er enig med xistenz6, lurt å bytte alt når jobben er lik (og like stor) for begge delene.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 Hvor finner jeg billig vannpumpe da? :) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Februar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 http://bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=53&Arsmodell=1992&R_Time=184338&Forside=&Varegruppe=170 Pris 576,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Jeg hadde ikke kjørt en meter med den registerreima! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 2.3 aar Det er 4 år og 103 000 km siden forrige registerreimskift. Burde jeg begynne asap å tenke på skift av reima? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 JA! For guds skyld, gjør det med en gang ;) Hvis jeg husker feil, så er det 90 000 på intervallet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olga_ Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Ahh.....har nettopp satt på orginalfjærer, 4 støtdempere, fjærbenslager og 4hjulskontroll + eu ( null feil :pray ). Det var litt godt å få en høy bil igjen :P Men det kosta 10 lapper.... så tenkte å utsette registerreimskift til sommeren. Men som du sir kan det være lurt å få det gjort før det skjer noe galt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Reima har (i Tyskland med tysk klima og tysk kjøremønster) en skiftintervall på 5 år / 120000 km. I Norge er dette redusert til 5 år / 90000 km. Selv bytter jeg på 75000 km, er en billig forsikring ;) Bytt reima du, om du er glad i bilen din :) Det lille du sparer på å utsette kan ganges opp med en tierpotens om reima skulle ryke. Reima på øverste bilde ser forferdelig ut, er den begynt å sprekke så er det ikke lenge igjen før det er slutt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.