Gå til innhold

Passat 1.6 97 modell - problem med sentrallås

Ranger emnet


Andreastu

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med sentral låsen på bilen min, I starten da jeg kjøpte den så funka låsen på 3 av dørene (begge forran, og 1 bak) og noen ganger bare forran. måtte av og til låse opp flere ganger før alle dørene gikk opp. bil selgeren sa det var pga kulda. Men nå derimot så hører jeg bare et lite tikk, og ingen av dørene låses verken opp eller igjen. det samme skjer når jeg trykker på knappene inne i bilen. dette er et problem i og med at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal få låst opp bakdørene uten sentral låsen. Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan få fiksa dette, eller isåfall hva som er feilen? er det en annen måte og låse opp bakdørene på ?

 

Btw. låsen på bagasjelokket har aldri funka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I låsen på bagasjelokket sitter det en mikrobryter som kan skape mye krøll når den ikke fungerer, sjekk denne. Likedan sitter det mikrobrytere på låsene i dørene som kan skape like mye krøll. Det samme kan vakummlekkasje. Søk under Passat eller VW og du finner mengder med tråder ang. sentrallås.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har en defekt microbryter i bagasjelåsen, men den gir meg ikke noe problemer angående låse bilen osv. Kun at jeg ikke får lys i taket når jeg åpner bagasjen. Skal få bytta den snarest

 

Angående låsen ikke funker i bagasjen så kan du se om stillmotoren får strøm ved å måle bak der. Man må av med hele låsekassa for å få bytta den da det er sykt idiotisk design

 

også fikk jeg ikke åpna bagasje heller da bilen har stått ute i sånn en dag i mange minus osv, men etter litt varme så får jeg åpna bagasjen. Visste seg bare at litt smøring måtte til så funka det ;)

 

 

angående bakdøren prøv å koble fra batteriet i bilen og se om den vil åpne seg når man drar spaken. Hvis ikke høres det ut som komformodul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahaa, skal få skrudd opp og sjekka på søndag. Syns det er litt rart at jeg må koble fra batteriet for og få åpna bakdørene jeg da men. kan jo alltids prøve :)

 

sinnsykt irriterende at det ikke går ann og åpne når jeg skal ha kamerater i baksetet liksom. altså, når jeg vrir om nøkkelen på bagasjelokket, så går jo vinduene ned/opp etter at jeg har holdt den en stund, så det funker ihvertfall. men er ikke mulighet for og låse den. Sjekka i dag tidlig igjen om de knappene inne i bilen funka. Da kom den lyden som er vanlig da den funker, men ingen av dørene låste seg opp. Så jeg prøvde igjen, og da kom det et lite tikk bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kabler i dørkarm(der du drar inn bene pg legger igjen salt og dritt...) har irra opp. Ta kabelklysa fra hverandre pg se etter tre spleiser som det sikkert drysser grønt pulver ut av... Lodd de på nytt. At dør ikke kan åpnes er normalt. Det er tyverisikring når den står låst med sentrallås. Lykke til! Ps; hvis tanklokket ikke virker på knappen inne,så er det nesten helt sikkert at dette er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okey :) får prøve det. men først må jeg klare og starte den bilen. Har fått et annet problem også nå. en slags sensor som sitter ved oljefilteret. Hvis du vet mye om passat, så er det den gråe ledninga som sitter bak/under kjøleveske tanken. Fikk den til og virke først, da vi fjerna kondens i den gråe "pluggen". Men denne gangen så er det ikke noe kondens. nå må det være selve sensoren som er gåen. er ikke akuratt en billig del heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heter visst veivaksel føler. kan det være denne som det er noe galt med ? I og med at bilen faktisk starta etter og ha fjerna kondens i den gråe pluggen. så virker det jo som at det er den det er noe galt med. Er ikke noe kondens der nå da. det har jeg sjekka. så tenker kanskje at føleren er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår