Gå til innhold

Webasto stopper

Ranger emnet


happytroll

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bilen er en VW Passat 2006 2.0 TDI.

 

Webasto er bygget ut med T100 fjernkontroll.

 

For en måned siden gikk 20 amp. sikringen, fikk den skiftet og teste ut på Møller. Fungert bra siden da.

 

Igår stoppet den igjen.

 

Når man aktiverer den med fjernkontroll starter viften, og varmeren starter opp. Kjenner eksoslukt. Går i ca 2 minutter, lager noe ulelyd og banker litt, så stopper den opp. Viften går fortsatt, og høres ut som sirkulasjonspumpen går. Bra med strøm på batteri (nytt og er toppladet) Full dieseltank. Bra med kjølevæske.

 

Når man bare starter motor klarer jeg ikke høre om den fyrer ( slik den skal under 5 grader utetemp) Men når jeg stopper virker det som sirkpumpen går, stopper da som normalt etter et minutt ca.

 

Noen som har forslag til hva det kan være som er feil?

 

Varmeren har vært i drift i to vintere, ganske mye. Også den siste tiden har det blitt litt mye start og stopp grunnet oppgradering av navigasjon med firmware og kart, noe som har gjort at jeg har startet og stoppet motor masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært innom den tanken, men kjørt bilen idag, og merker at den blir like fort varm som normalt, samt at jeg er rimelig sikker på at den går som normalt når man bare vrir om tenning, og ikke starter den på fjernkontroll. Når man slår av tenning og motor hører man også at den summer og går som normalt i ca et minutt.

 

Kan det være at det er dieselpumpa til selve varmeren som er gåen? Hører de karkteristiske "tikk-tikk-tikk" lydene som den pleier å ha når man starter på fjernkontroll, denne starter litt, også slutter den. Da stopper selve varmeren. Denne pumpen er vel eventuelt en del av utbyggningssettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pumpa takter til jord hele tiden den går ikke konstant. Det kan dessverre også være et tegn på defekt styreenhet, men du bør få lest ut feil som ligger inne på varmeren.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår