Gå til innhold

Mekke på VW Passat

Ranger emnet


Aorak

Anbefalte innlegg

Eventuelt om noen kjenner om noen mekanikere litt utenfor mainsteam dyre verksted som kan ta en del jobber for en grei penge her på sørlandet (kristiansandsområdet) tenker meg at det er ca 1 dags jobb som skal til på bilen. men jeg har ikke mulighet til å kjøre den inn på noe verksted akkurat nå. trenger også reg reim skifte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M4sta

 

følgende jeg sliter med.

 

1. Fikse dørene bak. sentrallåsen fusker. den virker periodevis, men plutselig kan dørene sette seg fast i låst eller åpen posisjon og da klarer men ikke låse de eller man klarer ikke åpne de. med nøkkel eller med å ta i håndtakene.

2. Bytte req reim - vannpumpe - løpehjul (tror jeg det heter) det piper ialfall i et lager eller noe der.

3. Eksos lekkasje i Flexibenden. sikkert veldig lett å fikse, men verksted vil ikke utføre dette uten å bytte hele flexibenden med katalysator inkludert.

4. Det knepper litt i noen bærearmer foran. disse skal jeg alltid klare å bytte selv, men de 3 sakene over er det verrere med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan nå gi deg noen tips om noe av det du lurer på:

1 på min 2001 passat hadde jeg samme problem med hb. Jeg tok forsiktigt av "belgen" mellom dørstolpe og dør. Der er det noen kontakter , som hos meg var meget eiret. Men kan jo og være den berømte komfortmodulen. Men prøv kontaktene først.

2. Kan være strammehjulet til viftereima. Jeg og hadde skrikelyd der da. Denne sitter jo rett fram for regreima (på1.9tdi), å skjærer dette strammehjulet seg, så ryker reima, å med uflaks ryker da regreima og. Så dette bør du sjekke asap!

3. Både ferrita og biltema (som jeg kommer på i farten) selger løse flexikoblinger. Vist du kjenner en dyktig sveiser, bør det jo gå ann å få sveist på ny flexidel da. Men jeg personligt hadde bitt i det sure eple, å kjøpt nytt. For sveising av eksosanlegg er ofte bare "kunstigt åndedrett".

 

Håper disse svar hjelper deg på veg, vist ikke får du skrike ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveiset inn ny flexibit fra Biltema for ca 3 år siden ..bilen har omtrent 80k etter dette fremdeles like helt men jeg subba nedi noe rett etter jeg kjøpte bilen eksosanlegget så elativt nytt ut ...brukte mig kappet og tilpasset først under bilen tok hele greia ut og sveiset det ferdig ..var en kveldsjobb men sparte jo fler tusen...men om noen er klar for en reg reimsjobb til sommern har ejg en bil som trenger det 2000 passat 1,8 bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår