Gå til innhold

Kontrollere bensintrykk, Monojetronic?

Ranger emnet


piddien

Anbefalte innlegg

Golfen min har en uvane med å hoste ved akselerasjon når tanken er mindre enn kvart full. Jeg har en mistanke om at bensintrykket er for lavt, så jeg tenkte jeg skulle kontrollere det. Jeg har sett i Haynes-manualen min og søkt på nettet, men jeg har ikke funnet noen beskrivelse av hvordan man kan måle bensintrykket. Er det noen her som har hatt det samme problemet, og vet hvordan man kan løse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg tok meg en kjøretur i går åpnet jeg tanklokket for å slippe ut eventuelt vakum. Motoren hostet likevel når jeg akselererte. Hvor får jeg tak i et billig manometer som viser nøyaktig nok i området 0,8-1,2 bar? Jeg skulle vel helst hatt et som kunne monteres inne i bilen så jeg kan følge med under kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting å måle, trykket inn til monojetronicen, og trykket under kjøring.

Slik som du forklerer det virker deg som pumpa suger litt luft ved 1/4 tank og nedover, sitter pumpe i tank så kan det jo være en liten lekkasje på pumpa, sitter den utenfor kan det være sugerøret i tank som har ett lite hull, eler det kan være ett skvulpekammer i tanken som skrangler, en liten falskluft før pumpe som blir mere fremtredende ved større sugehøyde(tom tank).

 

Tror den beste plassen å starte her er å sjekke tankarmaturen.

 

Men får du luft i bensina unde rkjøring kan dette muligens sees på trykket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår