Gå til innhold

Mazda 323 1985, hvordan koble opp stereo.

Ranger emnet


Perfidus

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda 323 fra 1985 som kun er en førstegangsbil til jeg får råd til noe bedre, og kunne tenkt meg å ha en billig cd-spiller i den. Men orginalt sånn den er er det ikke radio, høytalere eller noe som helst i den, er det mulig at kabler ogslik ligger klart til å kobles opp eller må man begynne helt ifra batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør se en gummi overføring der ja, ikke bare løse kabel. men vet ikke åssen mazda er men kan si at i min opel rekord D 77 modell var det heller ikke levert med spiller og der var det IKKE lagt opp strøm til spiller eller høytaler kabler, samt ingen antenne, måtte legge alt selv.

 

Men det er jo barea og åpne og se det som det er kabler der ;)

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Mazda'en hverken har sentrallås, el-speil eller el-vinduer så er det ingen gummigjennomføring til dør. Det sitter 4"-høyttalere i dashbordet originalt.

 

Sitter nok høyst sannsynlig en eller to hvite klosser i dashbordet, men de er med vanlige spadestikk såvidt jeg husker, så intet problem å plugge inn nye ledninger eller sette inn ISO-klosser isteden. Merk at det i klossen sitter en ledning med varibel spenning der fra instrumentbelysnings-dimmeren, så når du måler med et multimeter hva som er hvor der må du være litt edru så du får brukt riktige ledninger fra Jord, Tenning og Batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår