Gå til innhold

overskridelse av årlig kjørelengde

Ranger emnet


MiniKris

Anbefalte innlegg

hei!

 

lurte bare på kjapt om hvordan det er med overskridelse av årlig kjørelengde,

vis person A som har kjørt over kjørelengde, og kommer i en ulykke der han ikke har noe skyld i, og uten personskade dvs vis det er person B som er skyld i ulykken, vil da person A få avkortet erstatningen fra person B sitt forsikringselskap?

Mye svadaprat i denne tråden, men jeg kan svare deg på det du lurer på:

Du vil ikke få avkortet erstatning fra motpartens forsikringsselskap, men du risikerer en regning fra eget forsikringsselskap på differansen mellom antall kilometer du har kjørt og antall kilometer du har betalt for.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg...

Så du mener at min 1999 modell Astra ble førstegangsregistrert og tatt ut av butikken når denne forsikringen startet? Hele saken kjener her er at jeg ikke ble bedt om og oppgi kmstand på bil når jeg forsikret bilen.. Derfor startet den på 1km. Hvis jeg da smeller har dem ingenting og forholde seg til.

 

Er du med????

 

Du bør ordne opp dette med gjensidige. At du tør å kjøre rundt i den tro at du har ubegrenset med km å bruke er for meg skremmende. Kommer du ut for en ulykke og kanskje dreper en person ville ikke jeg vært i dine sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye svadaprat i denne tråden, men jeg kan svare deg på det du lurer på:

Du vil ikke få avkortet erstatning fra motpartens forsikringsselskap, men du risikerer en regning fra eget forsikringsselskap på differansen mellom antall kilometer du har kjørt og antall kilometer du har betalt for.

 

 

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ordne opp dette med gjensidige. At du tør å kjøre rundt i den tro at du har ubegrenset med km å bruke er for meg skremmende. Kommer du ut for en ulykke og kanskje dreper en person ville ikke jeg vært i dine sko.

 

HAHAHAHA...

 

Ditt mehe... Jeg gidder ikke og diskutere dette noe mere med deg. Sakens kjerne er klinkende klar. Er ikke snakk om og ha ubegrenset km stand... Hele poenget i denne diskusjonen mellom meg og deg er hvorvidt jeg ble spurt om km stand når jeg tegnet forsikring og at ved et uhell vil det evt oppstå en tvist siden min kmstand ikke ble notert ved kontakt inngåelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA...

 

Ditt mehe... Jeg gidder ikke og diskutere dette noe mere med deg. Sakens kjerne er klinkende klar. Er ikke snakk om og ha ubegrenset km stand... Hele poenget i denne diskusjonen mellom meg og deg er hvorvidt jeg ble spurt om km stand når jeg tegnet forsikring og at ved et uhell vil det evt oppstå en tvist siden min kmstand ikke ble notert ved kontakt inngåelse...

 

Les forsikringsbetingelsene dine så vil du se at du ikke har mye av en sak ved et uhell. Mennesker er ikke feilfrie så det kan hende at det ved et uhell ikke ble skrevet ned km.stand på bilen din. Men du vet at km.stand skal oppgis ved tegning av forsikring så ved å ikke rette dette opp så driver du med forsikringssvindel.

 

Les betingelsene som klart sier at du også er ansvarlig for at forsikringsbetingelsene skal være rett. Og det er jo klinkende klart at dette handler om at du mener at du har fri kjørelengde siden du sier at ved et uhell så vet ingen hvor langt du har kjørt.

Det er sånne som deg som er årsaken til at forsikringer er dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA...

 

Ditt mehe... Jeg gidder ikke og diskutere dette noe mere med deg. Sakens kjerne er klinkende klar. Er ikke snakk om og ha ubegrenset km stand... Hele poenget i denne diskusjonen mellom meg og deg er hvorvidt jeg ble spurt om km stand når jeg tegnet forsikring og at ved et uhell vil det evt oppstå en tvist siden min kmstand ikke ble notert ved kontakt inngåelse...

Vil nok, dessverre for din del, si meg enig med Rsele her. Dersom du kommer ut for en ulykke, vil forsikringsselskapet gjøre alt i sin makt for at de ikke skal måtte betale ut en eneste krone. Det gjør de tross alt i alle saker, og når de i tillegg har noe på deg, så kommer de til å kjøre hardt på det.

 

Det vil derfor være svært fornuftig av deg å ringe de for å opplyse om dette. Og da blir det helt sikkert et ca. tall på kilometerstanden uansett, noe som du kommer til å tjene på, og ikke de.

 

Når det gjelder topic, så stemmer det som flatpedal skriver. Du vil ikke få avkortet erstatning fra motpartens forsikringsselskap, men du vil måtte rydde opp på din side.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA...

 

Ditt mehe... Jeg gidder ikke og diskutere dette noe mere med deg. Sakens kjerne er klinkende klar. Er ikke snakk om og ha ubegrenset km stand... Hele poenget i denne diskusjonen mellom meg og deg er hvorvidt jeg ble spurt om km stand når jeg tegnet forsikring og at ved et uhell vil det evt oppstå en tvist siden min kmstand ikke ble notert ved kontakt inngåelse...

 

Nå var du nå veldig cocky her. Det virker som om du tror dette er en fordel for deg, tvert imot - når (med tanke på hvordan du oppfører deg her, sier jeg NÅR og ikke HVIS) du kræsjer får du betraktelige problemer, da km-stand på bilen din ikke er 1, men mye mer. Forsikringsselskapet annser dette som juks, og DU (ikke han som skrev ned forsikringen for deg, men DU) får problemer.

 

Voks opp og slutt å lev i ditt eget utopia - og særiøst; den holdningen du fremmer får deg ingen plass i verden (jada; klart du kan få lov til å skrive at du er både advokat og doktor på forumet, her på internett er jo alt sant.)

 

Til trådstarter:

Du får utbetalt samme sum fra den andre forsikringen, men du får en regning fra ditt eget selskap for kilometerne som er feil ++.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår