Gå til innhold

Sprekk i støtfanger. Sparkling og lakk?

Ranger emnet


NovaDecker

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg rygget ut av jobb idag, klarte jeg å rygge inn i en annen bil. Det var snø overalt og mørkt :( Gi meg litt selvtillit, nå er jeg lei meg for det :(

 

Uansett, det er heldigvis bare en liten sprekk, men nokså nok til å synes ganske godt. Støtfangeren står heldigvis støtt enda, og er altså ikke løst.

 

Tenkte å sparkle dette, men har et problem, og det er at jeg absolutt ikke er bilkyndig, og har egentlig ikke lyst å kontakte den eneste bilkyndige jeg kjenner, da han neppe blir glad for å måtte hjelpe meg med dette. Jeg tenkte å sparkle mens støtfangeren enda står på bilen, men vet ikke hvordan det skal gå nå som det er vinter og mye snø / fuktighet inni sprekken...

 

Tenkte å bare stikke på Biltema og kjøpe glassfibersparkling, om det var det, og herder. Hvordan bør jeg blande dette?

 

Dessuten trenger jeg lakk til bilen. Det er en Ford Mondeo 1995 2.0 GTX. Bilselgeren sier at fargekoden er 8-4, noe som ikke sier meg stort. Noen som kan hjelpe meg her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg ville brukt plastrep fra Innotec. Da får du alt du trenger i en koffert.

De er litt dyrere en Biltema, men du får hva du betaler for.

Sprekk i plastfanger er ikke så farlig, det ruster jo ikke.

 

Man kan sveise slike sprekker, men ved hjelp av godt plastlim kan du fikse det veldig enkelt.

 

1. rengjør med plastrens

2. Fres opp sprekken slik at den er minst en mm bred

3. borr små hull ca. 0,5 mm utenfor sprekken på hver side omtrent som en skolisse

4. legg på en armeringstape, hullbånd e.l. på baksiden og fyll altsammen fra baksiden av fangeren med plastlim. sørg for at det tyter godt med lim gjennom sprekken og festehullene.

5. Slip ned fra utsiden når det er herdet

6. legg på en finishsparkel for plast

7. eventuelt spray på strukturspray hvis fangeren har "appelsinhud"

8. Lakk med spraylakk

 

Høres kanskje litt avansert ut, men resultaten blir usynlig (og sterk) reparasjon.

Som sagt får du alt det der i en koffert hos Innotec. Koster ca. 2000,-

Det finnes sikkert noe som er "billigere" men for meg betyr kvaliteten mer.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår