RallyJoe Skrevet Januar 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Hvor sitter servostyringspumpa og hva kan ha gått galt siden jeg nettop fant ut at den lekker. HJELP! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 (endret) Servopumpa sitter på drivreima dvs venstre side nedi motorrommet når du står foran bilen. Det som skjer er at systemet tømmes for servoolje og det er ikke veldig heldig og kjøre bilen slik lenge da du kan ødelegge tannstanga om det går uten olje for lenge og den er dyr. 10 000 kr's klassen. Endret Januar 8, 2012 av opelduude Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Hei, har aldri skiftet servopumpe på Prima, men har jo skrudd en del på dem når jeg jobba på Nissan. Husker jeg rett(noe jeg slettes ikke er sikker på), så sitter den lavt nede på passasjersiden i framkant av reimdrifta. Begynn med å kikke ovenfra på passasjersiden av motor, så undenifra, du kan og se en del ved å demontere støtfangeren. Med mindre det er elektrisk servopumpe på denne da, da burde du høre den summe når du svinger. Lekkasje kan likegjerne være en slange, eller en kobling, eller selve tannstanga. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg