svineSvein Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 heisann! GODT nyttår alle sammen! jeg har en golf 3 94 mod. når jeg fyrer varmevifte på full kamfer så hører jeg vifta tune seg opp men det er nesten ikke noe varme i det hele tatt som kommer ut ! jeg har byttet luftfiltret og blåst med kompressor i for å få ut løv å skit i kanalene. men hva er det egentli som styrer slik at varmen kommer inn i kupeen ???? help help help me obi wan kenobi ! mvh Svenna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2012 Det som styrer varmen er bare spjeldet i varmeapparatkassa. Varm kjøleveske fra motoren sirkulerer hele tiden i registeret - forutsatt at vannpumpa virker, og ikke noe er tett. Blåser det bare kaldt, eller er vifta dårlig? De fleste Golf3 har manuell styring av varm/kald (det midterste hjulet). Noen har elektrisk styrt THERMOTRONIC versjon, hvor en liten motor styrer spjeldet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EsHernes Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Det du bør sjekke er om vannpumpa og at termostaten er i orden, hvis termostaten er åpen hele veien så vil det sirkulere kaldt vann hele tiden, og da vil motoren ikke bli riktig nok varm, som gjør at du mister varme i apparatet. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo XC 90 Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Ellers kan vifta ha gjort sitt ;) 95'Toyota HiAce 95'Volvo 850 93'Volkswagen Golf Gl Siter (x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen) (x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang! (x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel (x) 95'Toyota HiAce Diesel (x) 93'Volkswagen Golf Gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg