dobben Skrevet Januar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Har nå etter 3 audier innsett at det ikke må være svindyrt å ha en bra bil, så jeg har gått til anskaffelse av en 2005 Ford Focus 1,6 Tdci, og det har frem til nå vært en feilfri fornøyelse, MEN! Kjørte 94 mil igår, og ca midt i kjøreturen begynte jeg å legge merke til at bilen lager en kjempestygg ulyd. Dette gjelder kun på rpm over 2000, og det kommer både under pådrag, og uten. Lyden kommer forsåvidt når jeg bare ruser bilen også. Anyhow; Turboen lader like sterkt og fint som den har gjort helt siden jeg fikk bilen, så jeg håper og tror at det ikke er den som har tatt kveld. Er det noen som har opplevd noe liknende, eller vet hva det kan være som er galt? På forhånd takk! Hilsen nylig Ford-frelst Siter 2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium [X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport [X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro [X]1995 Audi A4 1.8 [X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dobben Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 Det er forresten svindyrt å ha bra bil. Melhus bil mener det er en ventil i motoren som henger fast, og dem skal ha 16000,- for å reparere det. Noen som har en annen idé? Jeg åpnet panseret i går, og la merke til at reimstrammeren til ac, dynamo++ ligger å vibrerer når motoren er igang. Kan det være så lett?? Siter 2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium [X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport [X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro [X]1995 Audi A4 1.8 [X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 Å reparere ulyder over nett er håpløst. Men hva slags ventil mente de? Tviler sterkt på at reimstrammeren lager slik lyd Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ishkur Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Fikk du klarhet i hva det var? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Hvis de skulle ha 16 tusen for jobben så er det vel en ventil i topplokket det er snakk om. Om du leverer bilen på verksted så må de se på den før de avgjør at topplokket må rives. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dobben Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Dette var noe så enkelt som lageret i reimhjulet til registerreima. Kostet 2000,- kroner å få det fikset på et bilxtra-verksted, no biggie! :) Siter 2007 Ford Focus 1,8 Tdci Titanium [X]2005 Ford Focus 1,6 Tdci Sport [X]2002 Audi A4 1.8 T Quattro [X]1995 Audi A4 1.8 [X]1998 Audi A3 1.8 T Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg