Gå til innhold

Audi TT 1.8 225 HK vs 2.0 TFSI 200 HK hvilken burde jeg velge?

Ranger emnet


popza

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal gå til innkjøp av ny bil på nyåret. Valget blir nok mest sansynlig en Audi TT. Men vet ikke om jeg skal velge;

 

1,8 5v 225 hk 2000-2002 modell eller en 2.0 TFSI 200 hk 2006-2007 modell. Har kjørt en 1.8 5v 225 hk som var chipet til 270hk, den gikk som et skudd, 0-100 på ca 5.5 sec og turboen på denne motoren ga et sikkelig kick! :)

 

Men er det noen som har prøvd 2.0 TFSI 200 hk og 1.8 5v 225 hk, og kan si hvem som du synes det var sprekest? Hadde hjelpet meg bigtime, siden jeg personlig ikke vet hva jeg skal velge. Jeg vet at 1.8 225hk er rask, men er 2.0 200hk like rask?

 

Mvh

Popza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei popza!

 

Jeg har prøvd begge to og kan si følgende:

TT 225hk har quattro, noe som gir 200kg ekstra. den er i tillegg fra bygget fra 2000-2005, dvs siden den er minst 7 år gammel er det noe slitasje på dem, dermed blir det noen hk mindre, men UTROLIG morsom å kjøre!

 

TT 2.0TFSI har som regel spreke 200hk og uten quattro, du sitter da igjen med den samme vekt/effekt fordelingen på disse to bilene da 2.0 veier ca 1260kg, mens TT 225 veier ca 1400kg. I tillegg er det nyere turbo på 2.0 motoren med bedre utviklet teknologi og gassresponsen er MYYYYEEE bedre, selv i 6. giret:D

 

 

 

Interiørmessig synes jeg begge er tidløse, spesielt TT 8N, altså den første generasjonen. Den nye er noe lengre, bredere og tyngre. I tillegg har den hevbar spoiler, som jeg synes er meget TØFT:D og det gir selvfølgelig mye bedre aerodynamikk enn forgjengeren, som slet med dette. Det er i også mye mindre understyring på den nye TT`en.

 

Nå er det opp til deg å bestemme hvilken av dem du personlig liker og om du MÅ ha quattro.

 

Mvh

Ado

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei popza!

 

Jeg har prøvd begge to og kan si følgende:

TT 225hk har quattro, noe som gir 200kg ekstra. den er i tillegg fra bygget fra 2000-2005, dvs siden den er minst 7 år gammel er det noe slitasje på dem, dermed blir det noen hk mindre, men UTROLIG morsom å kjøre!

 

TT 2.0TFSI har som regel spreke 200hk og uten quattro, du sitter da igjen med den samme vekt/effekt fordelingen på disse to bilene da 2.0 veier ca 1260kg, mens TT 225 veier ca 1400kg. I tillegg er det nyere turbo på 2.0 motoren med bedre utviklet teknologi og gassresponsen er MYYYYEEE bedre, selv i 6. giret:D

 

 

 

Interiørmessig synes jeg begge er tidløse, spesielt TT 8N, altså den første generasjonen. Den nye er noe lengre, bredere og tyngre. I tillegg har den hevbar spoiler, som jeg synes er meget TØFT:D og det gir selvfølgelig mye bedre aerodynamikk enn forgjengeren, som slet med dette. Det er i også mye mindre understyring på den nye TT`en.

 

Nå er det opp til deg å bestemme hvilken av dem du personlig liker og om du MÅ ha quattro.

 

Mvh

Ado

 

Ok, takk for svar.

 

Men er det noen stor forskjell på 2000 og 2001 modellen ? Har hørt noe snakk om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Forskjell på TT`er:

1998-2000: 6. trinns girkasse er tilgjengelig, mer utstyr

2000-2003: facelift kommer i form av oppgradert frontgrill og flere fargevarianter fra fabrikken, som iceblue, invendig speil blir oval i stedet for firkantet

 

PS! når TT først kom ut i 1998 kom den uten bakspoiler og ESP. dette ga ekstremt mye oppdrift og dårlig aerodynamikk i høye hastigheter, noe som førte til mange ulykker og noen måtte desverre bøte med liver sitt. i 2001 ble alle TT`er tilbakekalt og fikk installert ESP og bakspoiler.

 

hvis du kjøper førstegenerasjons TT er det en ting du IKKE gjør, og det er å fjerne bakspoileren!

 

spørr hvis det er noe mer

 

ellers lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår