Gå til innhold

DanielFJørgensen's nye prosjekt! 2009 Vw Passat 3c, vrak!

Ranger emnet


DanielFJørgensen

Anbefalte innlegg

Jeg trykket på nødblinken ;)

 

Fattern har liggende et sett med disse

 

dotz-tupac-big.jpg

 

i 18" ,brenn nye, aldri stått på bil .. Det var til en golf 4 da, men er det ikke noe sånt på den og da? husker ikke :p

Vet ikke om han vil selge de da, men kan jo alltids høre. Eller tenkte du på noe billig greier, bare for å ha noe?

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha x)

Han som står på siden der, er lærlingkollega og kompis :) Han er litt av ei linselus, hehhee!

 

Nei, ikke meningen å oppdatere, uten å ha updates! Satser på å få gjort masse i morgen, så da må dere følge med å komentere :) hehe. God helg! :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for updates.

 

Slipte over bilen med p180 -> p240 der fülleren skal, og p500 rundt.

Kjørte bilen inn i lakkboksen, og maskerte opp alt;

 

398554_10150593113401745_754306744_11243311_2063159353_n.jpg

 

Grunning først, 285-16 :

 

381237_10150593113651745_754306744_11243312_1193280237_n.jpg

 

398727_10150593113856745_754306744_11243315_845956816_n.jpg

 

Grundfülleren!

 

392125_10150593114141745_754306744_11243316_862638053_n.jpg

 

389810_10150593114401745_754306744_11243318_1036751308_n.jpg

 

 

Ferdig avmaskert.

Nå gjenstår det egentlig bare å slipe fülleren, og matte resten, så er den klar for lakk! :)

 

376047_10150593114701745_754306744_11243320_1488685470_n.jpg

 

405565_10150593115141745_754306744_11243321_1900254621_n.jpg

 

380108_10150593115311745_754306744_11243324_790741486_n.jpg

 

379485_10150593115721745_754306744_11243326_475212770_n.jpg

 

381407_10150593116261745_754306744_11243329_1594897964_n.jpg

 

 

Så i morgen kommer jeg enten til å slipe fülleren, eller bruke tid på å klargjøre dørene og R-line stylingen til füller ! :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Har ikke fått oppdatert noe denne uken! - Men har jobbet fordiom! Her kommer updates!

 

Tok for meg hjulkassa, lakket med grunning inni, så fuget litt her og der, og så pvc over det hele. :)

 

401042_10150601498481745_754306744_11275743_548123400_n.jpg

 

395590_10150601498806745_754306744_11275745_1819877178_n.jpg

 

Tid for å pusse fyller. Har tatt på kontroll pulver her.

 

396736_10150601499441745_754306744_11275755_1054634081_n.jpg

 

Som jeg har sagt, rondellmaskin o.l. kan ikke erstatte nøyaktigheten til en håndholdt kloss. Så her klosser jeg fylleren, for å få det best :)

 

400798_10150601500126745_754306744_11275763_1923076443_n.jpg

 

Fikk slipt en del av fylleren den kvelden.

 

397474_10150601500531745_754306744_11275767_1039468490_n.jpg

 

405293_10150601500981745_754306744_11275774_1709964853_n.jpg

 

 

Så på Tirsdagen, ble det en utskeielse, med at jeg dro på kino en tur. Men tok med meg skift, så klokka halv 9 på kvelden, etter kinoen, var jeg klar for å ta et lite tak, før kvelden, hehe.

 

397267_10150601501326745_754306744_11275781_1337984700_n.jpg

 

 

399965_10150601501641745_754306744_11275784_1506432157_n.jpg

 

På onsdagen tok jeg for meg å slipe ned all fylleren + å slipe ned og klargjøre dørene til fyller. Ble ferdig med to dører.

 

398573_10150601562676745_754306744_11275954_67420476_n.jpg

 

403746_10150601562961745_754306744_11275955_217044912_n.jpg

 

 

....... Men så , i går, Torsdag, våknet jeg og kjente meg syk. Lå litt å kjente på det, men fant ut at det går sikkert fint å jobbe det av meg. Men på Torsdag, etter jobb, var jeg ikke mye bra form. Men jeg setter meg jo mål for hver dag, og i går var målet å slipe bilen klar til lakk.

- Så det gjorde jeg. Og da var det rett hjem i seng klokka 7!

 

394153_10150603703116745_754306744_11281932_205202276_n.jpg

 

406308_10150603703751745_754306744_11281934_1101378618_n.jpg

 

401461_10150603704276745_754306744_11281936_1468182127_n.jpg

 

De to dørene som er ferdige til fyller;

 

406810_10150603704771745_754306744_11281937_1696306234_n.jpg

 

 

Så, i dag våkna jeg, skikkelig dårlig, og har ikke vært på jobb. Håper virkelig jeg kommer meg til i morgen, for da skal jeg lakke bilen!!! :D

- Kryss fingrene for at jeg blir frisk :) Hehe.

 

God helg! :)

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, stress. Skrev hele oppdateringen ferdig, så kom jeg borti snarveien til "værvarsel for vigeland" - Alt bortevekk. Haha.

Javell, får skrive på nytt;

 

 

Halla, Tusen takk! :)))))

 

Men ja, våknet i dag, og var relativt "pjusk" i formen.. Men som sagt, setter mål for hver dag, og målet for helgen var å lakke bilen.

- Så det måtte skje.

 

Dro hen på jobb i 2 tiden, og satte i gang. Var en hard dag, med full trøkk hele veien til mål, og det at formen ikke var på topp, gjorde det ikke så mye bedre.

Var mer jobb enn å lakke bilen og, slik var det trinn for trinn;

 

- Slipe 110% ferdig.

- Vaske hele bilen med siliconefjerner.

- Maskere alt som ikke skal lakkes, døråpninger, osv.

- Fuge det som skal fuges.

- Blande grunning.

- Støvtørke/blåse bilen.

- Lakke grunning.

- Blande Non-sanding fyller.

- Lakke fylleren.

- Blande Base lakk, eller -fargen.

- Lakke basen.

- Blande klarlakk.

- Lakke klarlakk.

 

Hehe. Så dette tar mer tid enn det kanskje kan virke for folk som ikke driver med det.

 

Men. Bilder;

 

Fuget kanten bak;

 

407019_10150608673476745_754306744_11296039_1121745804_n.jpg

 

Fuget under også, la også på litt pvc etterpå.

 

404554_10150608673661745_754306744_11296040_931730420_n.jpg

 

Her står bilen, ferdig vasket og maskert.

 

405663_10150608674076745_754306744_11296043_288996868_n.jpg

 

405620_10150608674406745_754306744_11296045_942413865_n.jpg

 

Her har jeg lakket grunning over bart metall

 

401028_10150608674816745_754306744_11296047_844853637_n.jpg

 

Her har jeg lakket svart Non-Sanding fyller;

 

407428_10150608674996745_754306744_11296049_1667205954_n.jpg

 

409566_10150608675191745_754306744_11296051_1518596574_n.jpg

 

 

Base;

 

406305_10150608675491745_754306744_11296054_1380455054_n.jpg

 

 

Og så finalen. Klarlakk!

 

Var ganske nervøs for dette her. Må tenke skikkelig når man lakker sånn som dette, da lakken herder jo, så det er stor sjanse for å få tørrsprøyting her og der, hvis man gjør det på feil måte.. !

Og iogmed jeg ikke har lakket på veldig lenge, og hopper rett i en såpass stor lakkering, så var det spennende å se :p

 

 

397234_10150608675861745_754306744_11296059_248289169_n.jpg

 

398049_10150608676526745_754306744_11296068_1275112854_n.jpg

 

HØHØ

 

395976_10150608676931745_754306744_11296072_191707340_n.jpg

 

406450_10150608677271745_754306744_11296075_978952936_n.jpg

 

394888_10150608677561745_754306744_11296081_1090169779_n.jpg

 

396948_10150608677816745_754306744_11296087_1162247811_n.jpg

 

397455_10150608678151745_754306744_11296093_1081833519_n.jpg

 

402539_10150608678576745_754306744_11296099_51897941_n.jpg

 

397140_10150608678881745_754306744_11296106_1725717224_n.jpg

 

408235_10150608679201745_754306744_11296111_1496861828_n.jpg

 

405203_10150608679626745_754306744_11296117_479422196_n.jpg

 

Var jo her jeg skjøta skjermen da, hehe.. :)

 

401690_10150608680436745_754306744_11296129_56463274_n.jpg

 

 

Men men. Det ser så flott ut på bildene, men kan jo si at det blè litt mindre flyt enn ønsket på enkelte plasser. - Ellers veldig greit! :)

Det kommer seg av at jeg sikkert stresset for å "rekke" å fortsette å lakke andre plasser før det herdet nok til tørrsprøyt. Og at jeg dòg ikke èr lakkerer!..

For i en slik lakkering, må man løpe fram og tilbake rundt bilen, for å holde gangen og flyten, uten å få tørrspøyt.

Hvis jeg f.eks. begynte å lakke taket midt på- nedover og tok hele siden i en smell, og så gikk over på andre siden og gjorde det samme der, så ville hele den første siden av taket blitt helt matt av "overspray" , da denne siden da sannsynligvis har rukket å herde såpass.

- Kommer så klart ann på hvor rask man er, og om man har kort/normal/lang herder..

:)

 

 

 

Så jeg får se om jeg må lakke noe på nytt. Nå er det i allefall lakk på, og alt blir frykelig mye lettere om det må lakkes mer, da er det bare å matte ned, og dra på klarlakk igjen :)

 

Må bare skyte inn, til mitt eget forsvar;

 

- Sist jeg holdt i en lakksprøyte, var påsken 2011, snart et år siden, da jeg lakka den svarte og røde 3bg'n.

- Jeg èr ikke lakkerer.

- Jeg var trøtt og sliten, og syk.

 

Hehe.

Jaja.

 

Var forresten ferdig mot halv ett i natt!

Så etter å ha hatt bilen på tørk, satt den på plass, kjørt inn alle andre biler, låst av, så kom jeg endelig hjem klokka 01.30!! :) hehe.

 

 

Men- Dagens mål nådd, og det føles godt!!! :))))))))))

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da brukte jeg en god halvtime en søndag morgen til og lese igjennom tråden din. Synes det er flott du tinner, er jo det beste, men hadde nok vært litt forsiktig når jeg tinnet bakskjermen støten, veldig fort for at det slår jeg i den ståltypen disse nyere wagene har. Og hadde nok slipt ned til 320 før fyller, og selv sliper jeg alltid ut , så unngår sparkel på lakk, Men ellers vil jeg si at arbeidet ditt er utført etter boka, og godt utført. fine åpninger, orginal styling slår aldrig feil. det blir best, pene vinterfelger å pent skinn inntriør. en god jobb utført Bilskade repratør kolega :D Huske og fylle opp med hulroms spray og teqtyl da :D Så blir det 110% Bra tråd med masse god info og! Terningkast 6. mvh Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sæther!

Takk for fin komentar!! :D

Ja, det blir jo praktisert litt forskjellig av utsliping med den ene eller den andre korningen på papiret, men jèg har i allefall lært at det blir helt topp hvis man sliper ut med 240 og legger på fyller. [Og det har vi i grunn ikke noe dårlig erfaringer med!]

Og ja, er alltid vanvittig god med voks og tecktyl, skal renne ut av alle hull og åpninger før jeg gir meg, hehe! Det er viktig å huske!

Hehe - sant at det var nok litt skummelt å tinne på bakskjermen, er jo litt risiko, mèn var nøye og forsiktig, så det gikk bra! :)

 

Blir sykt koselig når jeg skal begynne å montere dette igjen! :D

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering er kosen :) Liker jeg best selv. Vi har litt dårlig erfaringer med 240 og fyller, så vi slipper altid 320, så slipper vi søkninger sliperiper. Ja det er viktigt at du fyller godt opp med teqtyl og hulromspray, da holder det i mange år. synes det er imponerende hva du kan i den unge aldern. Kjenner meg godt igjen i de 13 timers arbeids dagene dine, er et helvete men er verdt det til slutt :D

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe yep!

Men kan jeg spør hvor gammel du egentlig er? Så på profilen din, og der står det at du er 43, men mener jeg så i bmwprosjektet ditt at du snakket om en opeldrøm du hadde fra du var 14, som var 11 år siden, eller noe x) hehe.

Ble forresten veldig fin den bimmeren, selv om jeg ikke er noe bmwfyr! :)

 

Men har du forresten sett på de andre prosjektene mine?

Har jo hatt en rimelig heftig jobb på bruksbilen min;

 

http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/263475-danielfjorgensens-nye-01-vw-passat-1-8t-prosjekt.html

 

og "Crossbilen/vinterbilen" ;

 

http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/283769-danielfjorgensens-crossbil-monstertruck.html

 

Så her kan det ryke opp til flere timer hvis du vil! :)

Hehe.

- 2001 Vw Passat 1,8t sedan [prosjekt]

- 1989 Cheverolet Blazer s10 [bodylift, skjermbreddere, rørfangere, 33'' hjul osv] (2stk)

- 1997 vw caddy [prosjekt - SELGES]

- 1989 Vw Transporter syncro 112hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår