RsTurbo94 Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hmm.. Høres litt vanskelig ut det der :p Men hvis du skal ha ut motoren, så kan du ta av toppen på nytt, sette stempel nr 1 på topp, og stenge ventilene helt på nr 1 :) Finn ut hvor mye moment du skal skru igjen kammen med og toppen! Viktig det.. Også, kjøp haynes boka, der finner du mye bra om hvordan du skal sette på tenning osv osv riktig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 jepp :) Vi hadde ikke stempel nr 1 på topp da vi satte tilbake pakningen.. Men vi prøvde å holde reima så stram som mulig, så det er egentlig bare kamakselen som må på rett tann :) Vi hadde merket av, men antar at det har sklidd noen hakk på veivaksel tannhjulet.. Men om det ikke har sklidd der nede, så skal alt være i orden :) da er det et annet problem :) Men ender nok opp med å ta ut motoren ja, da den nedre kamaksel kåpen er nesten umulig å få av uten å bynne å plukke sund diverse hjul.. Det blir mye lettere med motoren ute :) Dessuten trenger den litt vask og litt lakk her og der :) Samme med motorrommet, er sølt tectyl over halve motorrommet.. Ikke bra :( Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2012 (endret) Som RSTurbo94 sier; skaff deg haynes boka http://www.bildiagnosebutikken.no/haynes-boker/bilhandboker-svenske/vw/vw-golf-and-jetta-ii-84-92.html Momenter paa topp og annet er meget viktig, pluss at du smoerer paa litt olje paa skaalene til kammen, dersom du toerket dette fritt for olje foer du satte det sammen igjen.. Ikke start bilen foer du har dette i orden. Endret Januar 15, 2012 av Deltaone Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Har allerede boka har jeg sagt :) Har ikke smurt de, men har heller ikkr tørket de etter at jeg tok de ut. Har gjort alt i henhold til haynes boka, men det står overraskende lite om monojetronic modellen Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Skal ta meg en tur etter på å sjekke om det kan være noe annet enn timinga som er galt, da bilen har hatt problemer med å starte etter et par uker før: - Forgasseren - Gnist - Bøyde Ventiler - Bensintilførsel - Om det er noe som ikke er koblet til, elelr koblet feil - Sikringer og releer - Olje Om vi ikke finner ut av det, så er det nok timinga :) Men sliter med at veivhuskåpa sine fester er sinnsykt dårlig plassert, og umulige å komme til.. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Fikk "start" på den! :D Men høres ikke helt god ut. Virker ikke somd en går på alle sylindre. Se selv: http://www.youtube.com/watch?v=lIutq0EfFu8 Den døde med en gang jeg slapp nøkkelen, akkurat da lysene slår seg på.. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 den tror jeg går på 2 cyl... Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Jepp, høres sånn ut. kan dette ha noe med timinga å gjøre? Hvordan får jeg dne til å gå på alle 4? :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 (endret) Prøvde å starte bilen igjen istad, og nå går den :) Men fortsatt ikke på alle sylindrene.. http://www.youtube.com/watch?v=jRNVOTl9N38 Slo motoren av med en gang i frykt om at noe skulle gå sund inni der. Hva kan årsaken til dette være? Har en ny coil liggende, skal jeg prøve å skifte den? Endret Januar 16, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 (endret) Har du hatt fordeleren ute? Paa noen biler er det mulig aa sette fordeleren tilbake 180 grader feil. Hvis ikke, er det paa tide at du finner ut om reima er satt paa riktig!! -Foer du starter den engang til.. Endret Januar 16, 2012 av Deltaone Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Nei, har ikke gjrot noe med fordeleren. Men siden bilen starter, så antar jeg at reima ikke er altfor mange hakk feil? :) Er vel bare å prøve litt forskjellige tenner i hver retning? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Nei, har ikke gjrot noe med fordeleren.Men siden bilen starter, så antar jeg at reima ikke er altfor mange hakk feil? :) Er vel bare å prøve litt forskjellige tenner i hver retning? Nei, for Guds skyld. IKKE start den foer du har reima riktig. En tann for mye og du risikerer aa oedelegge motoren totalt ved oppstart... Du har hatt nok flaks til naa, men jeg sier ikke at du allerede ikke kan ha boeyd en ventil, oedelagt ventilstyring, og kakket merke i stempelet.... Det finner du ut saa snart du starter den med reima riktig paa!!!! Ikke noen flere kamikase oppstarter naa! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Så hvordan finner jeg ut om reima er rett på? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Så hvordan finner jeg ut om reima er rett på? River av reima, og tar det ifra begynnelsen.. Ser du plundrer med et deksel som staar i veien. -Men det maa antageligvis av, og kommer du ikke til saa skyldes det antageligvis verktoeyet ditt vil jeg tro, eller at du maa forsoeke aa komme til med rustspray (556). Og rustspray kan du legge paa i flere omganger. Dekslet maa ikke av idag. Eneste som ikke maa skje idag, er at du starter bilen igjen uten aa ha sjekket ref.punktene. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Mitt forslag.. Ta ut motoren, ta av toppen igjen så setter du stempel nr 1 på topp og ventilene lukket på nr 1.. Ta av fordeler lokket og sett den (husker ikke hva den heter) spissen inni der så den peker mot stempel nr 1.. Søk litt rundt på nettet om hvordan du skal få på reima osv osv.. Og, hør på deltaone! Ikke start motoren flere ganger.. I værstefall gjør du det bare verre for deg selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.