Gå til innhold

Montering av ekstralys, Toyota Hiace

Ranger emnet


Volvo XC 90

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så jeg setter en strømtyv på hvilken som helst parklys kabel?

Men trenger jeg da en egen sikring eller fungerer den sikringen til ekstralysene for det?

 

Mvh...

 

95' Toyota Hiace

95' Volvo 850

93' Volkswagen Golf GL

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor sikringen til parklysene er hen da :( .... i tilfelle den skulle gå.

 

Men trenger man en rele for et parklys da? For en sånn lykt som det her; http://www.google.no/imgres?q=hella&hl=no&biw=1366&bih=667&gbv=2&tbm=isch&tbnid=dx5sMlW_Z_8obM:&imgrefurl=http://www.autotoys.com/x/product.php%3Fproductid%3D4038&docid=BSb-6peskzH-UM&imgurl=http://www.autotoys.com/pics/celis4000hella.jpg&w=600&h=471&ei=5sX7Tu3aKsGM-waL9IGeAQ&zoom=1&iact=rc&dur=310&sig=105734744919982840398&page=1&tbnh=144&tbnw=191&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=121&ty=17

 

Men hvordan fungerer det da, at jeg vil også at det skal være en 100 W pære i midten som skal lyse med de andre ekstralysene?

 

 

Mvh. Christian

 

95' Toyota Hiace

95' Volvo 850

93' Volkswagen Golf GL

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger man en egen relè på et parklys? Det er jo bare en sirkel det er snakk om her!

 

Men hvordan blir det med en egen 100 Watt's pære inne i lykten da, hvis jeg setter positive kabelen til parklyset, da blir det jo ingen strøm til 100 Watten? :(

 

95' Toyota Hiace

95' Volvo 850

93' Volkswagen Golf GL

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar alle sammen ;) Dere har vært veldig hjelpsomme :)

 

 

Mvh. Christian K

 

 

 

 

95'Toyota Hiace

95'Volvo 850

93'Volkswagen Golf Gl

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]26525[/ATTACH]Ekstralykter

Jeg har monter ekstra fjernlys i kufangeren men har problemer med koblingen. Har koblet dem helt etter tegningen menj får det likevel ikke til å steme. Nå lys og alt er skrudd av og jeg kobler den gule styrestrømms kabelen fra nr 86 på releet til H 4 pære så lyser ekstra lykta når alt er skrudd av.

 

Det som er merkeligt er at når jeg måler spenningen mellom jord og dde tre tilkoblingene på h4 pæra så er det alltid spenning. På min gamle bil var det kun spenneing når lysa var på så da brukte jeg den som styre strømm til reelet ti ekstra lysene.

 

Hvordan må jeg koble nå for og få det til å fungere. Legger ved skjema på hvordan jeg har koblet det og som jeg mener burde vært det rette men som sagt da lyser ekstralyktene heletiden. Håper noen kan hjelpe meg.

Vedlagte bilder

post-67180-13804853739958_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan bil har du, pga. Japanske biler har en vekselstrøm i begge h4 kablene, så da avhenger du med jordingen som styre nærlyset og fjernlyset... Jeg fant ut med dette med Toyota Hiace at de ikke hadde det, de bruker en pluss og en minus, og en jording...

 

95'Toyota Hiace

95'Volvo 850

93'Volkswagen Golf Gl

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren skal ikke ha styrestrøm fra batteriet. Da lyser den hele tiden. Du skal ha styrestrøm fra en ledning som har strøm når fjernlyset ditt står på. Dvs at når fjernlyset ditt er av så har ikke bryteren strøm.

 

Er ikke det bare og ta en ekstra kabel ifra det originale fjernlyset, som skal gå til pæren til bryteren....?

 

97'Toyota Hiace TurboDiesel Automat

95'Toyota Hiace

95'Volvo 850

93'Volkswagen Golf Gl

(x) 95'Volvo 850 V5 (Godbilen)

(x) 99'Toyota HiAce TurboDiesel(stærkebjørn) 4x4 Lang!

(x) 97'Toyota HiAce TurboDiesel

(x) 95'Toyota HiAce Diesel

(x) 93'Volkswagen Golf Gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår