Gå til innhold

Ventiltetninger vs. stempelringer

Ranger emnet


deftones9

Anbefalte innlegg

rimelig sikker på at det lekker intern da jeg ikke har sett noe ekstern.

jeg hadde ett forbruk tidligere på 2-3 liter over 2 ukers strekk. men jeg kjørte mye og langt og gjerne med henger.

 

jeg tenkte at det ble forbrent jeg da.

tennpluggene er generelt askhvite, 1 av de var mørkere med litt avleiring.

 

nylig byttet for kanskje 1-2 måneder siden.

 

tok også en komp.test. trykket skulle ligge på 10 bar minimum.

syl1 = 12,5 syl2 = 8 syl3= 9,5 syl4= 10

 

det eneste jeg har merket er at den drar treigere, nok av hvitrøyk, og kan lukte bra med olje...

 

skal ned å se mere ikveld/imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett annet moment som kan være relevant. la samtidig merke til at kjølevæsken var under low merket, tok den likesågodt av for å se, der var kjølevæske grumsete, men ikke med olje, åpnet dekselet litt lengre oppe å så at det var rustaktig ansamling,... så jeg tror at kjølingen har vært dårligere... men selve motoren har heller aldri gått varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

klar over det mondeo! jeg har allerede pløyd gjennom de fleste forum for å prøve å finne noe... har fått ett tips om at det kan skyldes eksos-ventilene... men for meg virker det like logisk å tro at det kan være topp-pakning. det er vel rimelig å tro at det kan være på tide med enten overhaling eller bytte av topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dummysjekk av stempelringer.

 

Sett alle den på 90* etter øvre dødpunkt(alle stempler på midten).

 

Fyll en lik mengde diesel i hver sylinder, sjekk så om det forsvinner unormalt fort ut av en sylinder, det skal gå ganske tregt.

 

Kikk og etter riper i sylinderveggene.

 

Denne metoden finner neppe defekte oljeringer om resten er bra, men den avslører fort alvorlige feil.

 

Tror du har hatt både oljelekk og vannlekk til sylinder 2, mulig toppakning er hele problemet. Hvordan har du liksom målt lekkasje gjennom ventilstyring?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår