hallvardh Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Hei, er ny her på forumet og har problemer med bakluken på min Octavia stv. i kulda. Når det er minusgrader kan jeg ikke åpne bakluken på vanlig måte. Når temperaturen synker under 0 grader, er alt ok igjen. Noen som har hatt et lignende problem? - og løst det?? HallvardH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Høres ut som at noe fryser fast. Ta av deksel (innerbekledningen) slik at du kommer til mekanismen og smør den. Ikke bruk 5-56, WD40 eller lignende, da er ren motorolje bedre, evt teflon- /silikonspray. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjoholt Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Smør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjoholt Skrevet Desember 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2011 Høres ut som at noe fryser fast. Ta av deksel (innerbekledningen) slik at du kommer til mekanismen og smør den. Ikke bruk 5-56, WD40 eller lignende, da er ren motorolje bedre, evt teflon- /silikonspray. Det var da som faen, 2 ganger på rad! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardh Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Hei igjen. Har smurt og tint og varmet og blåst på låsen osv. uten at det blir i orden. Hos merkeverksted vil de ha 587,- for en ny lås og 929,- for montering inkludert "koding". Er det noen som vet om det går an å "kode" hjemme, eller må det en VAGCOM til? Kan jeg bruke min Autel vag405 scanner til å "kode" HallvardH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2012 Om du har den låsen med mikrobryter i så kan det kanskje fikses ved å kun skifte denne. Og nei, du kan ikke kode noe som helst med din Autel VAG, kun lese ut og slette feil, serviceindikator osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardh Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2012 Tror jeg har løst problemet nå. Undersøkte litt mer rundt microbryteren og fant ut at der er problemet. Microbryteren, dvs. trykknappen har en "gummihanske" rundt seg for ikke å bli "våt". Inne i den var det vann/kondens som frøs når det var kaldt (minusgrader ute). Nå har jeg tørket og smurt med silikonfett og håper at problemene er ute av verden. Takk for all hjelp! Hallvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg