ellulv Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 har s�kt litt rundt her inne uten � finne noen fornuftig svar p� problemet,,det som er..bilen g�r greit p� tomgang..litt ustabil,,litt h�yt..men roer seg p� rundt 900 tilslutt..bruker en god del mer bensin enn den b�r,og n�r jeg girer/clutcher, s� g�r ikke turtallet nedover igjen,,,veldig sent ihvertfall,og ikke under 1200 omdreininger...den kj�rer fors�vidt greit,men virker som den bremser selv innimellom..napper litt n�r jeg slipper gassen eller pr�ver � holde jevn fart.... har byttet lmm,og de fleste f�lerne rundtom og p� motor..vakumslanger..byttet fordelerlokk og rotor..og tilslutt coilen..hva mer er der � skifte da? bilen oppf�rer seg likedan om jeg kobler fra lambdaen og.....hadde blitt sabla glad om noen hadde noen tips...p� forh�nd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 Prøvd å rense gasspjeldet? Tatt diagnose? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 har ikke tatt noe diagnose nei..driver å plukker deler fra en makan bil som går helt fint...får sjekke gasspjeldet mitt da...takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2011 spjeldet så rent og fint ut det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 noen flere tips til hva som gjør dette? turtallet stabiliserer seg nå på mellom 1400-1800..står den lenge nok på tomgang går den avogtil nedpå rundt 1000..men jager litt...når jeg kjører og girer/clutcher går den veldig seint nedover...ellers går bilen helt fint under akselrasjon,men lugger litt når jeg slipper gassen...har byttet alt jeg har funnet av sensorer/følere..gasspjeld og luftmengdemåler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Les av feilkoder før du bytter noe mer.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 da var feilkoder lest av og intet funnet (bortsett fra feil på en magnetventil som hadde med lufting av tanken å gjør)? kan en liten eksoslekasje gjør at lambdaen sender mongo verdier ? og kan dette igjen føre til problemet? noen andre forslag? begynner å gå tom for ideer her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Ta av slangen mellom luftfilterboks og gasspjeld, vri for hånd på armen til spjeldet og se om det er mye skitt i og rundt spjeldet. I så fall gjør du rent med egnet rensemiddel, ikke bremserens! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 spjeldet er reint og fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Forsvinner problemet etter motor har fått skikkelig temperatur, eller er det der uansett? Forskjell i ytelse, forbruk? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2012 problemet er der uansett temp på motor....ytelsen tror jeg er som den skal vere,,ingen fusking ved pådrag..forbruket derimot er vel litt høyere enn det skal vere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellulv Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2012 ingen flere ideer? er det noen måte å "resette" spjeldet på uten vag-com ? eventuelt fremgangsmåte med vag-com? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg