Gå til innhold

Rundlurt!!

Ranger emnet


vwgolf3

Anbefalte innlegg

Det samme skjedde med meg også , bilen min skulle ha gått 155 men kontaktet verksted da jeg så telleren var stoppet og da viste det seg at den hadde gått 280.. Vi kontaktet forrige eier som eide bilen før han vi kjøpte av, å han fortalte alt som det var om bilen.. Vi konfronterte han vi kjøpte bilen av å fikk det frem på ett eller anna vis at han innrømte å ha tukla me den. Vi trua han me å anmelde , å han ble skikkelig redd ( selv om kontraktn sto at bilen selges som den er) , men vedkommende satt dypt i gjeld , så endte med at vi politi anmeldte for bilsvindel.. Politiet var svært intisert i saken og synes dette var en alvorlig sak.. dette er en god del måneder siden, og har enda ikke kommet til nå ende i saken , enda med skriftlige beviser. Men ifølge politiet så har du rett til og få hevet kjøpe når teller er tukkla med..

Toyota Celica T20, 97mod

Toyota Celica T20, 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg også , bilen min skulle ha gått 155 men kontaktet verksted da jeg så telleren var stoppet og da viste det seg at den hadde gått 280.. Vi kontaktet forrige eier som eide bilen før han vi kjøpte av, å han fortalte alt som det var om bilen.. Vi konfronterte han vi kjøpte bilen av å fikk det frem på ett eller anna vis at han innrømte å ha tukla me den. Vi trua han me å anmelde , å han ble skikkelig redd ( selv om kontraktn sto at bilen selges som den er) , men vedkommende satt dypt i gjeld , så endte med at vi politi anmeldte for bilsvindel.. Politiet var svært intisert i saken og synes dette var en alvorlig sak.. dette er en god del måneder siden, og har enda ikke kommet til nå ende i saken , enda med skriftlige beviser. Men ifølge politiet så har du rett til og få hevet kjøpe når teller er tukkla med..

 

Hvis kontrakt hadde vært skrevet...

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondyy: Nå er dette snakk om en volvo 240, i beste fall en `93 modell, i verste fall 70 talls bil.

 

Selvfølgelig så kan det hende at tidligere eier tror han får mere for bilen med å stille den litt tilbake, men for det vi vet kan speedometer være skiftet før han fikk bilen. rett og slett for at speedometerets telleverk har stoppet eller noe slikt, eller for å montere turteller, defekt klokke.

 

Hvor mye tror du det har å si på verdien eller tilstand på en `88 volvo 240 om den har gått 160.000 eller 280.000 km, den sistnevnte kan godt være i bedre stand.

 

Det skal idèelt opplyses om slikt, men dessverre må man regne med at det har skjedd litt på 20 år.

 

Det er ikke vits i å kriminalisere mennesker uten grunn,

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti to tilfeller der først forbrukerombudet og så forbrukertvistutvalget måtte innblandes. En kontrakt er ikke så mye verdt egentlig når det er snakk om svindel som kan dokumenteres. Bla. om du skriver i kontrakten at bilen selges som den er, betyr det ikke at selger har ryggen fri. Jeg oppfordrer folk til å lese det som omhandler bil i forbrukerkjøpsloven, står mye glupt der egentlig. Vi kan klage over lover og regler så mye vi vil, men når man trenger dem til sin egen sak er de gull verdt. Det er jo derfor de er der, sånn at det skal bli vanskligere å bli lurt eller å lure noen.

 

Ang. denne 240`n.... du kan gå til biltilsynet å si at du har skifta speedometer med gammel og ny km stand. Da skal du ha ryggen fri. Jeg forstår skepsisen din til dette kjøpet men legg det bak deg på enklest mulig måte, er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår