Gå til innhold

Volvo 531 eller 405 topp ønskes kjøpt.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Estrewes

Joda jeg har snakka med han du gidde meg adressa til, og det er mulig jeg kjøper den, men den har sitti på en org GLT og dermed så er det vel kanskje ikke "saltkylda" ventiler som svenskene kaller det, og da kan man visst ikke bruke den på turbotopp i følge Poffs. Pga de tåler ikke varmen. Så det er jo litt dumt da :(

 

Mvh Emil

 

De ventilene har ingenting å si, før du begynner å havene opp i ca 300hk, 1,2+ ladetrykk.

Er jo uansett bare å bytte de da, er snakk om 4 ventiler, de sitter kun på avgassiden.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

De ventilene har ingenting å si, før du begynner å havene opp i ca 300hk, 1,2+ ladetrykk.

Er jo uansett bare å bytte de da, er snakk om 4 ventiler, de sitter kun på avgassiden.

 

 

Hva sitter det på 531??

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

 

 

Hva sitter det på 531??

 

Kommer an på hvor toppen kommer fra.

230ET har saltavkjølte ventiler.

230FB/FX har ikke.

 

 

 

 

 

Originally posted by Schlasken

hvilke motorer har de forskjellige toppene? har en b23e ('82 glt) liggende å slenge hvis noen skulle være interessert :)

 

Du har muligens en 405 topp der.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Du har muligens en 405 topp der.

 

 

Er det en måte og se det på ventilene?

Vet ikke hvilken bil den kommer fra...

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

De ventilene har ingenting å si, før du begynner å havene opp i ca 300hk, 1,2+ ladetrykk.

Er jo uansett bare å bytte de da, er snakk om 4 ventiler, de sitter kun på avgassiden.

 

de har ingenting og si?

god investering og ikke bruke natriumkjøla ventiler du!

 

når en først er igang med 531/405 topp så setter du i nye ventiler samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg en grom 531 til salgs til RETT pris!

 

531 toppen har ikke dysehull eller uttak til den EGR dritten.

 

ventiler : 40mm eksos og 46mm insug,rustfrie.

nye bronse styringer.

nye doble ventilfjærer.

nye seter.

ny porta,grom porting.

ny plana.

blir den solgt får du med en D-kam med på kjøpet,bra kam til hele registret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Poffs

har jeg en grom 531 til salgs til RETT pris!

 

531 toppen har ikke dysehull eller uttak til den EGR dritten.

 

ventiler : 40mm eksos og 46mm insug,rustfrie.

nye bronse styringer.

nye doble ventilfjærer.

nye seter.

ny porta,grom porting.

ny plana.

blir den solgt får du med en D-kam med på kjøpet,bra kam til hele registret.

 

Du skulle gi meg en pris på den toppen sa du for en stund siden, men jeg hørte ikke noe fra deg :)

Har kjøpt meg topp nå jeg, så du trenger ikke tenke på det.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj nå var det kommet mange svar. Nå er jeg litt forvirra her, er det nødvendig med natriumkjølte ventiler eller saltkjølte ventiler som dere kaller det eller er det ikke. Og hva er poenget med å bytte ventiler hvis de er i grei stand? Er intressert i toppen din Poffs, men jeg har ikke allt for mye å rutte med nå :(. send meg prisen på PM du så diskuterer vi der.

 

 

Hva gjør man hvis man har mekanisk innsprut og ikke dysehull i toppen? Borrer hull i innsuget? Fungerer det?

 

Takk for mye opplysning her.

 

Mvh Emil

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Oj nå var det kommet mange svar. Nå er jeg litt forvirra her, er det nødvendig med natriumkjølte ventiler eller saltkjølte ventiler som dere kaller det eller er det ikke. Og hva er poenget med å bytte ventiler hvis de er i grei stand? Er intressert i toppen din Poffs, men jeg har ikke allt for mye å rutte med nå :(. send meg prisen på PM du så diskuterer vi der.

 

 

Hva gjør man hvis man har mekanisk innsprut og ikke dysehull i toppen? Borrer hull i innsuget? Fungerer det?

 

Takk for mye opplysning her.

 

Mvh Emil

 

 

Kan jeg spørre hvor mye du vil legge i en topp?? sånn ca....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

 

Du skulle gi meg en pris på den toppen sa du for en stund siden, men jeg hørte ikke noe fra deg :)

Har kjøpt meg topp nå jeg, så du trenger ikke tenke på det.

 

har glemt hele greiene....sorry!

har hatt andre ting og tenke på serru,bra du fikk kjøpt deg topp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi deg en smakebit av hva det koster..... :D

 

 

B21/B23/B230 TURBO

 

För samtliga specialtopplock gäller följande:

 

* Upptagna kanaler - bearbetade förbränningsrum - planade - rätt kompförhållande.

* Nya ventiler av bästa kvalitet - Datafrästa ventilsäten med MIRA - CENTRONIC.

* Nya ventilstyrningar, ventilfjädrar, ventillås, ventilbrickor och ventiltätningar.

* Blästrade och rengjorda kylkanaler. Vid behov planade packningsytor.

 

Vid beställning - uppge cylindervolym. Leveranstid efter överenskommelse.

 

TOPPLOCK STEG 1 turbo med ventiler in 44 ut 38.

Bearbetade insugnings- och avgaskanaler. Urfrästa och slipade förbränningsrum.

Kompressionsförhållande enligt önskemål.

UTBYTES eller + nytt ämne 9800:-

 

TOPPLOCK STEG 2 turbo med ventiler in 44 ut 40.

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Urfrästa och slipade förbränningsrum.

Kompressionsförhållande enligt önskemål.

UTBYTES eller + nytt ämne 12500:-

 

Husk alle priser må tillegges 24%!!!!!!!

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår