Gå til innhold

Problem med sentrallås på 2.0 5 dørs kombi 97 mod!


Ottis1

Anbefalte innlegg

Problemet er mest sannsynlig der 3-4 kabler til sentrallåsen møtes, i kabelgaten langs høyre fordør.

mondeomk12sentrallsprob.jpg

Du må ta av listen som går langs gulvet, denne sitter i noen skruer og noen klips hvis jeg ikke husker feil.

Du trenger ikke ta ut forsetet for å komme til, men blir litt enklere syns jeg.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KooPa!

Problemet oppleves som følgende, noen få ganger slår sentrallåsen inn under kjøring. Etter en lengre tur fungerte den på innvendig bruk, men ikke med nøkkelen. Fins det event. et rele som styrer denne og hvor er det plassert?

 

Har nettopp fått tak i denne bilen og har bare to problem med den. :-) Sentrallåsen og et speedometer som kommer og går.

 

PS. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok de kablene jeg nevnte. Kablene blir over tid fuktige og de irrer. På de 4 Mondeoene jeg har hatt, har det vært problemet.

Etter hvert blir kablene grønne og det blir dårlig kontakt. Derfor er det helt "normalt" at sentrallåsen plutselig låser seg/låser seg opp etter litt kjøring.

Sentrallåsen blir også verre nå som det blir kaldere.

Ett triks er å låse opp og igjen høyre fordør innenfra for å jukse igang sentrallåsen.

 

Jeg aner ikke hvor relét sitter, da jeg har ordnet disse kablene hver gang og det har hjulpet.

Nå må jeg på'n igjen på den Mondeo'n vi har nå ettersom jeg var litt kjapp sist jeg fikset den.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, er det slik at de kablene ligger slik at de kan klipses av og byttes ut eller er de rett og slett i løpemeter om du forstår va jeg mener med det?

Har du klipt de ut og skjøtet inn nye eller er det en egen "klase" som en kan bytte ut.

Er det lett og se om de er defekt eller må en søke seg fram til område som er skadet?

Har du kanksje fargekodene på disse kablene for hånden?

 

Ser behovet for en Haynes bok om bilen ja...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår